Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Ulf Karlsson slutar...


larsbern

Recommended Posts

Jag har inte haft korn på vad det hela handlade om från första början. Jonas (sonen) blev ju märkbart förvånad när han fick beskedet att hans pappa skulle ta den positionen inom längdåkningen. Något som skulle innebära att han var tvungen att kliva av från Vinterstudion.
Link to comment
Share on other sites

Jag har inte haft korn på vad det hela handlade om från första början. Jonas (sonen) blev ju märkbart förvånad när han fick beskedet att hans pappa skulle ta den positionen inom längdåkningen. Något som skulle innebära att han var tvungen att kliva av från Vinterstudion.

Det är nog så att Karlsson Sr. inte vill ta upp saker privat med Karlsson Jr för att det inte skall uppstå en jävsituation.

 

Jonas har inte klivit av Vinterstudion. Han skall bara lämna över själva kommentatorsrollen till Ola Brännholm.

Link to comment
Share on other sites

Jo, det förstod jag också.. Men han visste inget i våras när den här nyheten presenterades. Det tyckte jag var lite märkligt

Och det kan ju bero på att Ulf inte vill att folk skall tro att han favoriserar sin son genom att ge honom förhandsinformation.

 

Men lite nytta har Ulf Karlsson åstadkommit, om det hans förtjänst att vallachef/förbundskapten inte får vara personliga vallare/tränare åt landslagsåkare.

Fast än så länge vet vi ju inte om det var ett bra drag (även om jag tror jag personligen).

Link to comment
Share on other sites

Ja visst är det speciellt att ha Karlsson i studion. Men inte speciellt positivt. Sakkunnig är han inte och har svårt att ta svenska motgångar på ett sakligt och professionellt sätt.

 

Att kalla Northug för gris i direktsändning är ett tydligt bevis på detta. Även om det kan tyckas retfullt, men osportsligt och grisaktigt? Flera svenskar, Björn Lind, Jönsson, Hellner med flera har passerat mållinjen på minst lika spektakulära sätt, varianterna är många.

 

Hade det varit Södergren som defilerat på det sätt Petter gjorde så hade vi bara fått höra så "klämkäck" och go han är som kostar på sig att visa lite glädje då han segrat.

Link to comment
Share on other sites

Ohnej, inte den diskusionen igen. Jonas hade ju ganska många djurliknelser i just det sammanhanget där han beskrev Northug som en jagande varg men att han med själva målgesten mest var en gris. Annars finns det väl få svenska journalister som hyllar Northug lika mycket som just Jonas Karlsson.

 

Sedan tycker jag att det är en enorm skillnad på att lyfta på ena skidan när man går i mål eller att göra en stoppsladd precis framför en motståndare. Dessa "osportsliga" exempel med Lind, Jönsson och Heller var ju inte heller något som något reagerade över förrän Northug började med sina gester.

Link to comment
Share on other sites

Ohnej, inte den diskusionen igen. Jonas hade ju ganska många djurliknelser i just det sammanhanget där han beskrev Northug som en jagande varg men att han med själva målgesten mest var en gris. Annars finns det väl få svenska journalister som hyllar Northug lika mycket som just Jonas Karlsson.

 

Sedan tycker jag att det är en enorm skillnad på att lyfta på ena skidan när man går i mål eller att göra en stoppsladd precis framför en motståndare. Dessa "osportsliga" exempel med Lind, Jönsson och Heller var ju inte heller något som något reagerade över förrän Northug började med sina gester.

Skulle Karlsson kallat Hellner för gris om han gjort samma sak?????

Link to comment
Share on other sites

Det är retorisk fråga men jag hoppas det. Jag hade gjort det.

 

Det handlar ju mycket om hur man tidigare uppträtt som skidåkare. Ingen hade något emot Dählies snurr på mållinjen t.ex.

Ja Dählie var rätt så fläckfri till skillnad från Petter?

Men för Karlssons del så ligger det mest i att han inte tål se att svenskarna får stryk.

 

Dags att inse att Norrmännen vallar bättre och är bättre än vi svenskar istället för att dalta så ini helvete och leta ursäkter och bortförklaringar, eller som i det här fallet låta sitt dåliga humör och omdömme gå ut över den som gör något som inte passar in då någon annan än en svensk vinner.

Link to comment
Share on other sites

Ja Dählie var rätt så fläckfri till skillnad från Petter?

Ja, det får man nog säga.

 

Men för Karlssons del så ligger det mest i att han inte tål se att svenskarna får stryk.

Det enda vi kan vara överens om är nog att vi inte är överens om den saken. 95% verkar i alla fall tycka att det är bra att Jonas Karlsson är med i Vinterstudion nästa år också.

Link to comment
Share on other sites

Ja Dählie var rätt så fläckfri till skillnad från Petter?

Ja' date=' det får man nog säga.

 

Men för Karlssons del så ligger det mest i att han inte tål se att svenskarna får stryk.

Det enda vi kan vara överens om är nog att vi inte är överens om den saken. 95% verkar i alla fall tycka att det är bra att Jonas Karlsson är med i Vinterstudion nästa år också.

Ja så kan vi säga :)

 

Sett ur svensk synvinkel så är Karlsson toppen, partisk och ser det han vill se. Men det gäller även Blomkvist. Men han har lite ödmjukare framtoning.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...