Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Lars-Erik - kom tillbaka!!


enklaresport

Recommended Posts

Nä, det här är inte okey!

Självklart måste valet vara ditt Lars-Erik men att skrämmas till tystnad är inte okey! Oavsett vad skälet är så är det helt oacceptabelt att hota någon för att få denne att sluta skriva på forumet. Lars-Erik Persson har nu flera gånger blivit uppringd och blivit ombedd att sluta skriva på vårat Skidforum. "-Annars!" Med största sannolikhet så är det ju tomma hot men det är ju för jävligt och du måste ju själv känna att det är okey. Och då vi pratades vid så lät det som om du inte skulle låta dig skrämmas till tystnad men jag förstår ju om du är osäker.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 87
  • Created
  • Last Reply
? Vad händer!

Någon (några?) har ringt upp Lars-Erik (Persson) och hotat honom att om han fortsätter att skriva på forumet så kommer det hända "något".

Vi får väl ta reda på vem det är, gå ihop och gängspöa dom jävlarna...tvinga dom att äta fluorcarbon produkter och skicka dom genom en stenslip flera gånger :D

 

Nä men det är för jäkligt, och det är väl inte Lars-Erik som är mest drivande eller försöker tvinga fram något?

Link to comment
Share on other sites

Jag hotar att börja skriva om stålsickling varhelst jag befinner mig på internet och prata om det med alla jävlar jag möter. Trots att jag inte är helt övertygad. (Vilket jag inte är om vallning heller utan snarare förvandlas till ett osäkert vrak så fort jag närmar mig ämnet)
Link to comment
Share on other sites

Som rent civilkurage vill jag uttrycka mitt stöd för Lars-Erik om det är som du beskriver det Enklaresport.

 

Det kan aldrig vara OK att hota någon på det viset, oavsett vad man tycker om vad han skriver. Det går ju lätt att låta bli om det är ointressant eller man anser att han har fel.

Link to comment
Share on other sites

Det är ofattbart att någon/några ringer obehagliga hotfulla samtal pga en sån sak som stålsickling, speciellt när det finns så många orättvisor i samhället att hetsa upp sig på.

 

Låt inte dessa neandertalare lyckas med sina intentioner utan fortsätt synas och ta plats!

 

Men jag förstår givetvis att det måste kännas djupt obehagligt. Du har MITT stora stöd och jag hoppas att allt ordnar sig!

Link to comment
Share on other sites

Jag skulle aldrig komma på tanken att stålsickla mina skidor men jag accepterar att dom som vill göra det också får göra det! I Sverige har man rätt att tycka olika och tur är väll det! Har träffat Lars Erik ett par gånger på Ormberget och bättre ambassadör för längdsporten är svårt att hitta!
Link to comment
Share on other sites

Som rent civilkurage vill jag uttrycka mitt stöd för Lars-Erik om det är som du beskriver det Enklaresport.

 

Det kan aldrig vara OK att hota någon på det viset, oavsett vad man tycker om vad han skriver. Det går ju lätt att låta bli om det är ointressant eller man anser att han har fel.

Det är givetvis sant och oavsett om hoten kommer att fungera eller inte så bör det uppmärksammas. Jag hoppas självklart att hoten är verkningslösa och att och att Lars-Erik fortsätter skriva samt att gärningsmännen åker fast. Lars-Erik är alldeles för smart för att inte anmäla, så jag utgår ifrån att han gått vidare med det här.

Link to comment
Share on other sites

Instämmer i alla ovanstående inlägg.

Verkligen beklämmande att sådant förekommer, förstår hur obehagligt det måste upplevas.

Vill ogärna tro att det kommer från företrädare för stenslipning/glidvallning. Kan det handla om vrickade personer som helt enkelt finner nöje i att bete sig så där? Kanske finns erfarenheter från andra forum där någon fått en framträdande roll i någon fråga och utsatts för liknande saker. Någon som vet?

 

Med önskan om en fin och lugn skidvinter till Lars-Erik och oss alla!

Link to comment
Share on other sites

Självklart vill jag stötta Lars-Erik i detta! Oavsett detaljerna i sickling kontra vallning vill jag som andra här i tråden hylla denne längdåkningsambassadör och forsknings-förespråkare.

 

Och nog blir jag mer peppad att tala varmt om sickling till alla och envar, om det finns folk i vallabranschen som kör med sådana metoder.

Link to comment
Share on other sites

Det är rent utsagt fördjävligt att Lars-Erik får hotfulla samtal. Det är små människor som håller på med sådant och jag hoppas det går att ta reda på vem/vilka det är.

Att ha åsikter om (emot) glidvallning verkar oerhört känsligt, det bevisar väl det bemötande du fick i VL tälet tidigare i vintras (som dock är ursäktat i efterhand). Men varför? Alla som vill får ju valla, valla finns överallt att köpa och kommer att så göra många år framåt. Varför är någon/några då så rädda att de måste trakassera Lars-Erik över telefon? Vad är det för intressen han hotar?

Skrev detta i Lars-Eriks monstertråd för en tid sedan och kan bara upprepa det igen. Jag vill tro att det är en liten individ som gjort detta och kan på inget sätt förstå vad som driver en dylik människa.

Det som driver en människa som Lars-Erik är kärlek till sporten i kombination av äkta nyfikenhet att prova. Många på detta forum har samma passion till skidåkningen, samma nyfikenhet men kanske inte alltid drar samma slutsatser. Så fungerar det och så ska det fungera och vi ska kunna utbyta idéer och åsikter, även om vi använder vårt riktiga namn, utan att bli trakasserade.

Du vet att du har mitt stöd, Lars-Erik :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...