Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Lars-Erik - kom tillbaka!!


enklaresport

Recommended Posts

Tyvärr så är detta knappast speciellt förvånande, det finns för mkt pengar inblandat för att vallaindustrin och dess lakejer ska släppa detta. Förmodligen är de mer eller mindre livrädda att denna metod ska slå igenom, det vore ju katastrof för dom.

 

Pratade med Lars-Erik för några veckor sen och förstod först då att det gick till såhär. Jag blev chockad och efteråt lite förbannad!

 

När nån/några hotar nån för en åsikt (oberoende vad den är) är dom ute på väldigt djupa vatten, hot mot yttrandefriheten och vår demokrati. SKANDAL!

 

Jag hejar på dig Lars-Erik och hoppas verkligen att du inte ger upp!

 

/Emil

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 87
  • Created
  • Last Reply

Nu kanske jag blir lönnmördad :)

 

Men jag hävdar att alla försök till glidvallning (förutom HF med pulver, fluid kloss) inte har en chans mot stålsicklingen...och vad ska vallatillverkarna leva av då?

 

Kanske fokus läggs på mig nu så Lars-Erik får vara ifred :) För vad vore skidforum utan honom?

Link to comment
Share on other sites

Otroligt att glidvalla vs sickling kan innebära att nån blir hotad. Jag stämmer in med mitt fulla stöd för L-E. Blir ju så förbannad att man funderar på att kasta alla glidvallor som extra stöd, fattar inte dom som inte accepterar yttrandefriheten! Hoppas verkligen att L-E fortsätter med sina inlägg och åsikter här som tidigare.
Link to comment
Share on other sites

Ja det låter illa, man kan undra om det är hål i huvet på folk. :(

Hoppas det går att komma till botten med det hela.

 

Jag tycker nog det snarast borde bli mer försäljning eftersom de kan leverera både valla, rillrar och sicklar att förbättra den stenslipade ytan med. Och dessutom sälja många nya skidor till alla som slinter med sickeln.

Det ingår ju även i Kuzmins och Primaterias "koncept" nuförtiden att förbättra sicklingen med valla.

Link to comment
Share on other sites

Jag blir också förbannad när jag läser detta. Det är fruktansvärt trist att det händer sånt här i vårt samhälle.

 

Jag har själv inte testat på stålsickling men har planer på att testa lite själv så fort tid finnes. Som någon annan skrev så är det fritt fram för var och en att dra sina egna slutsatser och använda sig av de vallningsmetoder man tror mest på.

 

Länge leve skidåkningen och det fria ordet. Stå på dig Lars-Erik, du har mitt stöd också.

Link to comment
Share on other sites

Min första tanke var, hur kan någon ge sig på Lars-Erik, han som är så sympatisk och trevlig människa, dessutom saklig och kunnig inom glidvallningens område. Jag tycker det är en tillgång att ha en person, som utifrån sitt yrke är van att kritiskt granska de metoder som används inom stålsickling kontra glidvallning.

 

Hoppas verkligen inte du låter dig avskräckas av detta, Lars-Erik, du behövs på forumet !

 

Om det är något brottsligt begånget, så tror jag det är bäst att ev gärningsman förblir anonym inom den närmaste kretsen, då vi inget vet om motivet till hoten. Det är inte säkert att det har att göra med stålsicklingen, kan likaväl vara av en helt annan orsak.

 

I vilket fall som helst så har du mitt fulla stöd, Lars-Erik.

Link to comment
Share on other sites

Jag vill göra reklam för skin-tecskidorna. Köp dessa så behövs varken glidvalla eller fästvalla! Får se om det blir några hot av anonyma fegisar efter denna dubbla deklaration! En vidareutveckling av detta koncept och vallaindustrin är död!

 

PS. Naturligtvis är det bara tomma ord Lars-Erik. Oroa dig inte!

Link to comment
Share on other sites

Jag har ju bara träffat L-E en gång. Trevligt minne och jag är klart bedrövad av att läsa att han (du) blivit hotad. Även om jag inte tillhör gänget "sickelfanatiker", så ser jag det mycket positivt att L-E visat sickling som ett bra allternativ för många.

 

Om det är så illa att L-E inte längre skriver här pga detta, bör det polisanmälas. Vi har så vitt jag vet åsiktsfrihet i detta land, så länge det inte drabbar personer eller folkgrupper (typ rasistiska uttalanden). Här verkar det klart vara perspnligt påhopp på L-E, som jag tycker är lika illa som pm det vore ett rasistiskt dåd. OTROLIGT TRAGISKT !!!

Link to comment
Share on other sites

Ja det låter illa, man kan undra om det är hål i huvet på folk. :(

Hoppas det går att komma till botten med det hela.

 

Jag tycker nog det snarast borde bli mer försäljning eftersom de kan leverera både valla, rillrar och sicklar att förbättra den stenslipade ytan med. Och dessutom sälja många nya skidor till alla som slinter med sickeln.

Det ingår ju även i Kuzmins och Primaterias "koncept" nuförtiden att förbättra sicklingen med valla.

jag tycker inte det är inte acceptabelt att hota Lars-Erik

Link to comment
Share on other sites

Lätt att hoppa på Lars-Erik då till och med Skigo fann det legalt att behandla honom som de gjorde.

 

Kanske där iden kläcktes?

hur har skigo behandlat honom?

Tydligen en av deras säljare som surnade till. Man kanske inte ska dra för stora växlar kirng Skigp för den incidenten. Men uppenbarligen har fötetaget koll på Lars- Erik.

 

http://www.skidforum.se/viewtopic.php?pid=98421#p98421

 

Innan det är utrett vem proppen brunnit på här bör så klart inte svartmåla någon.

 

Lite vid sidan av detta, så kan man ana att en metod som den stora konsumerande massan låghastighetsåkare förmodligen skulle tjäna på relativt hopkok av vaxer kan få det att kännas obehagligt för många även om de inte går så långt som till hot. Det är inte bara tillverkarnas levebröd utan även (del av) handlares. Jag har ingen koll på skidhandeln men i andra branscher så är det varor motsvaradne samma prissegment och funktion (förbrukning) som det brukar vara marginler på och inte så mycket på de större grejorna. Skidbranschen är i alla fall en tight och speciell bransch--hur ofta ser man Sonys eller Electrtolux vd på fika hos återförsäljare eller på fredagsmys med kunderna i butik....

Link to comment
Share on other sites

Lätt att hoppa på Lars-Erik då till och med Skigo fann det legalt att behandla honom som de gjorde.

 

Kanske där iden kläcktes?

hur har skigo behandlat honom?

Tydligen en av deras säljare som surnade till. Man kanske inte ska dra för stora växlar kirng Skigp för den incidenten. Men uppenbarligen har fötetaget koll på Lars- Erik.

 

http://www.skidforum.se/viewtopic.php?pid=98421#p98421

 

Innan det är utrett vem proppen brunnit på här bör så klart inte svartmåla någon.

Nu har det hänt igen såg jag på FB. Samma försäljare och samma hån. Jag blir riktigt, riktigt arg och ledsen. Det är f-n inte klokt. Från Lars-Eriks sida: "En händelse som berörde mig illa var att jag efter debaklet med Skigo träffade SAMMA försäljare P som förnedrade mig i Mora på min skola Nya Läroverket och OTROLIGT NOG gjorde han om samma sak: försökte storskrattande förnedra mig inför andra"

Link to comment
Share on other sites

hur har skigo behandlat honom?

Tydligen en av deras säljare som surnade till. Man kanske inte ska dra för stora växlar kirng Skigp för den incidenten. Men uppenbarligen har fötetaget koll på Lars- Erik.

 

http://www.skidforum.se/viewtopic.php?pid=98421#p98421

 

Innan det är utrett vem proppen brunnit på här bör så klart inte svartmåla någon.

Nu har det hänt igen såg jag på FB. Samma försäljare och samma hån. Jag blir riktigt' date=' riktigt arg och ledsen. Det är f-n inte klokt. Från Lars-Eriks sida: "En händelse som berörde mig illa var att jag efter debaklet med Skigo träffade SAMMA försäljare P som förnedrade mig i Mora på min skola Nya Läroverket och OTROLIGT NOG gjorde han om samma sak: försökte storskrattande förnedra mig inför andra"[/quote']

Ni får ni ursäkta mitt ordval men vilket jävla as!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...