Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Högbo Bruk


K0rpen

Recommended Posts

  • Replies 101
  • Created
  • Last Reply
Tänkte åka dit tidigt imorgon och köra säsongspremiär. Är det någon som vet från när man kan komma in i vallaboden?

Har du verkligen hämtat dig då från KNOCKEN! ;-) Vilken grej. Två bautastora hundar som slår kunderna blodig, det var verkligen en udda upplevelse! :-) Söta men med pannor av stål. Jag märkte inte ens att du blev skallad. :-) Jag tror nog att vallabodarna är öppna dygnet runt där eller iaf öppnar väldigt tidigt. Eller så vämer du in grundvaxet hemma. Dock så kanske du skulle haft den för mer grovkornig snö men det funkar nog vilket som. :-)

Link to comment
Share on other sites

Tänkte åka dit tidigt imorgon och köra säsongspremiär. Är det någon som vet från när man kan komma in i vallaboden?

Har du verkligen hämtat dig då från KNOCKEN! ;-) Vilken grej. Två bautastora hundar som slår kunderna blodig' date=' det var verkligen en udda upplevelse! :-) Söta men med pannor av stål. Jag märkte inte ens att du blev skallad. :-) Jag tror nog att vallabodarna är öppna dygnet runt där eller iaf öppnar väldigt tidigt. Eller så vämer du in grundvaxet hemma. Dock så kanske du skulle haft den för mer grovkornig snö men det funkar nog vilket som. :-)[/quote']

Jodå jag har hämtat mig, frågan är om hunden har det :P

 

Tänkte nog lägga på grundvaxet hemma men behöver kunna sätta fast skidan för att klossa ut det andra. Men det löser sig nog. =)

 

Tillägg: Eller jag tar nog fulskidorna som är vallningsfria istället.

Link to comment
Share on other sites

Var där ikväll och körde 1,5h i nästan ensamhet. La på lite Start Universal och det funkade utmärkt, inget överdrivet sug och riktigt bra fäste. Tyvärr blåste det mycket så låg en del löv i spåren men det var torrt och fint så de fryser nog inte fast utan försvinner när de preppar om imorgon.
Link to comment
Share on other sites

Var där ikväll och körde 1,5h i nästan ensamhet. La på lite Start Universal och det funkade utmärkt, inget överdrivet sug och riktigt bra fäste. Tyvärr blåste det mycket så låg en del löv i spåren men det var torrt och fint så de fryser nog inte fast utan försvinner när de preppar om imorgon.

Fast 760m är 40m kortare än slingan i lida förra vintern. Kanske ok om man bor i närheten

Link to comment
Share on other sites

Var där ikväll och körde 1' date='5h i nästan ensamhet. La på lite Start Universal och det funkade utmärkt, inget överdrivet sug och riktigt bra fäste. Tyvärr blåste det mycket så låg en del löv i spåren men det var torrt och fint så de fryser nog inte fast utan försvinner när de preppar om imorgon.[/quote']

Fast 760m är 40m kortare än slingan i lida förra vintern. Kanske ok om man bor i närheten

Ja, men det är skillnad på att åka skidor i oktober/tidigt november och mitt i januari. Denna runda är ju dessutom bättre än Lidas då man slipper vändpunkterna. Men visst, tveksamt om jag skulle åka långt för att köra där, igår hade jag vägarna förbi.

Link to comment
Share on other sites

Var där ikväll och körde 1' date='5h i nästan ensamhet. La på lite Start Universal och det funkade utmärkt, inget överdrivet sug och riktigt bra fäste. Tyvärr blåste det mycket så låg en del löv i spåren men det var torrt och fint så de fryser nog inte fast utan försvinner när de preppar om imorgon.[/quote']

Fast 760m är 40m kortare än slingan i lida förra vintern. Kanske ok om man bor i närheten

Ja, men det är skillnad på att åka skidor i oktober/tidigt november och mitt i januari. Denna runda är ju dessutom bättre än Lidas då man slipper vändpunkterna. Men visst, tveksamt om jag skulle åka långt för att köra där, igår hade jag vägarna förbi.

När de har 1400m sätter jag mig i bilen

Link to comment
Share on other sites

Var där ikväll och körde 1' date='5h i nästan ensamhet. La på lite Start Universal och det funkade utmärkt, inget överdrivet sug och riktigt bra fäste. Tyvärr blåste det mycket så låg en del löv i spåren men det var torrt och fint så de fryser nog inte fast utan försvinner när de preppar om imorgon.[/quote']

Fast 760m är 40m kortare än slingan i lida förra vintern. Kanske ok om man bor i närheten

Ja, men det är skillnad på att åka skidor i oktober/tidigt november och mitt i januari. Denna runda är ju dessutom bättre än Lidas då man slipper vändpunkterna. Men visst, tveksamt om jag skulle åka långt för att köra där, igår hade jag vägarna förbi.

Hur är det med backar på banan? Finns det någon diagonalbacke och partier med frånskjut? Om inte tillbringar jag hellre 4 timmar på rullskidor än att sitta motsvarande tid i bilen t/r från stockholm.

Link to comment
Share on other sites

Fast 760m är 40m kortare än slingan i lida förra vintern. Kanske ok om man bor i närheten

Ja' date=' men det är skillnad på att åka skidor i oktober/tidigt november och mitt i januari. Denna runda är ju dessutom bättre än Lidas då man slipper vändpunkterna. Men visst, tveksamt om jag skulle åka långt för att köra där, igår hade jag vägarna förbi.[/quote']

Hur är det med backar på banan? Finns det någon diagonalbacke och partier med frånskjut? Om inte tillbringar jag hellre 4 timmar på rullskidor än att sitta motsvarande tid i bilen t/r från stockholm.

Det finns en backe, kort men hyfsat brant, jag körde maximpulser diagonal där igår, tog kanske 15-20sek, sen gled jag lugnt runt resten av varvet. Förutom den backen är det i princip helt platt, går ju att ta lite frånskjut och köra utan stavar förstås men jätteupphetsande är det inte.

Link to comment
Share on other sites

Ja' date=' men det är skillnad på att åka skidor i oktober/tidigt november och mitt i januari. Denna runda är ju dessutom bättre än Lidas då man slipper vändpunkterna. Men visst, tveksamt om jag skulle åka långt för att köra där, igår hade jag vägarna förbi.[/quote']

Hur är det med backar på banan? Finns det någon diagonalbacke och partier med frånskjut? Om inte tillbringar jag hellre 4 timmar på rullskidor än att sitta motsvarande tid i bilen t/r från stockholm.

Det finns en backe, kort men hyfsat brant, jag körde maximpulser diagonal där igår, tog kanske 15-20sek, sen gled jag lugnt runt resten av varvet. Förutom den backen är det i princip helt platt, går ju att ta lite frånskjut och köra utan stavar förstås men jätteupphetsande är det inte.

..och träna fotarbetet i högersvängen när d är is före..men åka 20mil för 760m har hög nördfaktor..

Link to comment
Share on other sites

om det regnar så blir det redigt isföre (då det fryser underifrån), men fullt åkbart och inte blankis. Borde då krävas redigt med blått klister skulle jag tro. - åkte där ngra ggr i regn förra året. Helt OK åkning ändå!

 

Annars skulle jag rek blått klister i botten och universal på det.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...