Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Snöpremiär på hemmaplan


Stefan Sand

Recommended Posts

Då var snöpremiären på hemmaplan avklarad. Inte ofta man kan åka skidor hemma den 2 december. Det är nu som golfbanor har sitt berättigande :)

Och vilken premiär sedan, -7 grader och sol som tittade fram kombinerat med Rode blå super under skidorna gör att man åker med ett stort leende

 

I Södertälje kan vi åka antingen i Järna (pay and play banan) eller på Alcro gärdet i Nykvarn.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Fyller på... Tog mig ut till ågesta i em. =en chock! Tror aldrig jag har försökt åka på sämre underlag. Åkte med grabben vidare till lida och skejtade runt elljus= jämnt men med förrädiska gruspartier som tittar igenom den spårlösa men packade bädden.

Nån som åkt på bättre i 08?

Link to comment
Share on other sites

Det var spår. Först har man gått 2 varv med snöslunga, sedan körd med snösamlare innan man dragit med spårkälke. Det är så man jobbar här :)

 

Det var bra spår, under lördagen hade det blött igenom på några ställen med det hade nu frusit så en del is var det. Hade gått att åka med finskidor om man önskat. Jäkligt bra med andra ord :)

 

1 varv är knappt 2 km

Link to comment
Share on other sites

Högbo - jag räknar d t sthlm numer, går ofta på under 2 timmar o d tar ju inte 0 timmar t de "riktiga" sthlms spåren - va redigt fint idag ehuru kallt. Hårda fina spår i hela systemet mestadels bra stavfäste. Lite genomslag här o där men tydligt så lätt att undvika. Snö på träden. Så vintrigt o vackert. Blev 35 km i minus 16 enl detas term - 18 enl bilterm
Link to comment
Share on other sites

Högbo - jag räknar d t sthlm numer, går ofta på under 2 timmar o d tar ju inte 0 timmar t de "riktiga" sthlms spåren - va redigt fint idag ehuru kallt. Hårda fina spår i hela systemet mestadels bra stavfäste. Lite genomslag här o där men tydligt så lätt att undvika. Snö på träden. Så vintrigt o vackert. Blev 35 km i minus 16 enl detas term - 18 enl bilterm

Beror ju på vilken sida stan man åker från.. Bara o hålla ut imorgon kommer massivt snöfall som fixar alla genomslag

Link to comment
Share on other sites

Riktigt ordentligt snöfall hoppas det fortsätter enligt prognos, men den här vinden. Borde vara uppspårat tills på söndag då premiär turen blir av hade varit smidigt med bil så man kunde sticka efter jobbet. Hade varit bra med ett vallaställ borde köpa ett, skidor och all kring utrustning som kläder/rullskidor har varit lite dyrt men väldigt roligt . Jag undrar om det kan ha varit en repa under parafinet känns ju inte som jag kan ha gjort det när jag drar plastsickeln om man drar den över hela skidan .

Hoppas ni snart får köra härliga turer med fin skidor

 

Borde snart finnas spår på Ekerö undrar hur mycket tjäle det blev efter dem packade spåren

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...