Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Hellener i SVT med Redbull


Willie

Recommended Posts

Ja här i landet politiskt korrekt, är det snart inget som är ok längre.

Läskigt att avundsjuka kan ha sådant genomslag....

 

Och ja jag svimmade första gången hellber hade en flaska rb med sig, eller så är de så att han gör reklam för något som är vanligare inom elitskidåkningen än vad alla motionärer tror.

 

Dessa vet jag är sponsrade av redbull.

Northug

Heidi Weng

Hellner (om någon här missat de)

Svenska längdlandslaget

Team Coop

Team Tynell

Ixmaind racing

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 238
  • Created
  • Last Reply
I vissa länder är lagligt att både använda och sälja Heroin, så allt beror ju på vad man jämför med.

 

Men det här landet håller ju på att montera ner allt vad omsorg om individen har handlat om, i en rasande takt, så det är väl bara att TV4 kör igång utsändningen av "Ultimate fighting" igen på bästa sändningstid (14:00 till 16:00) och fyller den med cigarett, vapen och spritreklam. Och vi öppnar alla damluckor så slipper kidsen "på glid" leva i ett utdraget lidande och kan ganska direkt efter den avbrutna skolgången ägna sina sista fem-tio år åt att röka den "meth" som redan börjat dyka upp här i lite större omfattning.

 

Vart tog idén om ett samhälle som är bra för människan vägen?

 

Finns förmodligen bara kvar i form av fragment, inne i mitt mycket gamla, av bitterhet och avundsjuka, snart helt förtvinade huvud :)

Jag kan bara hålla med.

 

Det finns kvar sådana fragment långt inne i min skalle också. Men jag tror att snabbmatkedjor och läskfabrikanter har i gift som dödar sådan dårskap.

Link to comment
Share on other sites

Intressant tråd. Redbull som bevis på samhälletsförfall.

 

Eftersom Hellners dårliga resultat oppenbart beror på redbull sponsringen så undrar jag vad tex Richardsson, Södergren och Kalla har gjort för fel som gör att de inte haft så väldigt bra resultat de senaste åren?

Link to comment
Share on other sites

Intressant tråd. Redbull som bevis på samhälletsförfall.

 

Eftersom Hellners dårliga resultat oppenbart beror på redbull sponsringen så undrar jag vad tex Richardsson, Södergren och Kalla har gjort för fel som gör att de inte haft så väldigt bra resultat de senaste åren?

Passiv redbull?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Att ni orkar...

 

...Om RedBull vill ge sig in i "Finsport" ska vi väl bli glada?

 

Tänk på deras minst sagt stinna plånbok, det är inte så många företag som har så sjukt med cash att de har råd med två formel1-stall.

 

Med så mycket pengar och "uppknutna" elitidrottsmän är det väl just redbull som har möjlighet att skapa bra energidryck??

 

Att de inte ännu lanserat sådana produkter är för mig underligt, de har ju idrottsmännen att sälja den via!

 

Jaja, det jag egentligen tänkte skriva var att jag besökte Faluns systembolag igår. Jag överdriver inte om jag säger att det var 20 personer där och handlade i landslagsjackor. Jag bryr mig personligen inte ett sk't i hur mycket dessa dessa idrottsmän krökar, men att handla en flaska JD och en Jäger och knalla ut med en i varje näve reagerar t.o.m jag över...

 

...såg ingen i svenska kläder.

Link to comment
Share on other sites

Jaja, det jag egentligen tänkte skriva var att jag besökte Faluns systembolag igår. Jag överdriver inte om jag säger att det var 20 personer där och handlade i landslagsjackor. Jag bryr mig personligen inte ett sk't i hur mycket dessa dessa idrottsmän krökar, men att handla en flaska JD och en Jäger och knalla ut med en i varje näve reagerar t.o.m jag över...

 

...såg ingen i svenska kläder.

Vet inte om det bara är skrönor med har hört att de aktiva vill ha världscupsavslutningen i Falun för där blir det mest röj. Kan mycket väl tänka mig att många passar på nu närmaste månaden och leva lite mindre sunt. Så söndagkväll tror jag både en och två åkare är lite lagom runda under fötterna. Men oavsett om jag hade varit landslagsåkare och tänk ta mig en fylla på söndag så hade jag inte handlat spriten i landslagsjackan.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Är inte störd hjärtrytm och höjt blodtryck välkända risker efter intag av koffein? Koffein finns som alla vet inte bara i energiedrycker.

Visst är det så...

Och skillnaden är att ungdomarna tycker att energidryckerna smakar bättre än tex kaffe och då dricker dom inte bara en...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...