Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Sprinten i Sotji


Stefan Sand

Recommended Posts

Blomman är helt ok även om han inte ser helheten i loppet. Dagens åkning är av större taktisk uppläggning än för 10årsen. Det är inte bara Blomkvist som skulle behöva lite större insyn i detta med taktiken utan även några av våra svenska åkare. Rickardsson skulle vara en starkare åkare om han utnyttjade en mer taktisk still. Loppen avgörs idag på de sista 250 meterna så varför vara den som sliter och drar de första 4,5km? Det som man stör sig på är att Blomkvist ändast ser åkare som Marit som är totalt överlägsna jämfört med motståndet.
Link to comment
Share on other sites

Och nu har vi som ser damernas skiatlon fått nyttig info av Blomqvist hur tungt det är för Steira att spåra på fristilsdelen.

 

Alla bakom åker ju naturligtvis i exakt samma skär som Steira???

Och att 84% luftfuktighet är extremt högt vid -2 grader.......

Vid snöfall dessutom...

Link to comment
Share on other sites

Och nu har vi som ser damernas skiatlon fått nyttig info av Blomqvist hur tungt det är för Steira att spåra på fristilsdelen.

 

Alla bakom åker ju naturligtvis i exakt samma skär som Steira???

Och att 84% luftfuktighet är extremt högt vid -2 grader.......

Att raljera är ju inte direkt konstruktivt det heller ....!

Link to comment
Share on other sites

Och nu har vi som ser damernas skiatlon fått nyttig info av Blomqvist hur tungt det är för Steira att spåra på fristilsdelen.

 

Alla bakom åker ju naturligtvis i exakt samma skär som Steira???

Och att 84% luftfuktighet är extremt högt vid -2 grader.......

Att raljera är ju inte direkt konstruktivt det heller ....!

Nej, det är det inte. Ska skärpa mig men i mina tidigare inlägg har jag lämnat konstruktiva förslag på förbättringar och försökt beskriva vad jag tycker Blomqvist kan göra bättre.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...