Hoppa till innehåll

Outdoor, löpning, kläder, Norröna, Houdini, Patagonia m.fl. hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

Sprinten i Sotji

• Vänligen logga in för att kunna svara
33 svar till detta ämne

lg

lg

Medlem

• Members
  • Pip
  • 300 inlägg
Vinterstudion är ju en formidabel succé, skidsporten har aldrig haft sådana tittarsiffror och intresset för skidsport är större än någonsin. Blomqvist har en stor del av detta. Folket gillar uppenbarligen vinterstudion. Att en och annan självutnämnd expert här på forumet har andra åsikter ska vi nog skita i.

FredrikS

FredrikS

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 713 inlägg
Har verkligen Blomquist så mycket att göra med succen för vinterstudion? Jag tror inte det. Vinterstudien är väl populär på grund av att de visar mycket sport, har bra reportage, Per Ellofson i studion, andra intressanta personer i studion och självklart att en del utövare är sponsrade av redbull.

mibo

mibo

Medlem

• Members
  • Pip
  • 459 inlägg
Tänk hur det va förra året då TV4 skulle in i leken att sända vintersport, satsningen Maud, Peppe och Jihde. Det va väl ingen hit. Vist svt kan borde göra lite mer analyser av banor mm det vore nice. Samt att man skulle ta efter cykelsporten att visa mer omgivnings miljöer och vad som kommer med historik mm typ som TTF som Eurosport sänder klockrent med Robert o Axelsson i studion dom är bra.

Joo

Joo

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 606 inlägg
Jag tror att blomman har en hel del att göra med succén faktiskt. Jag själv är genuint skidintresserad och ser sändningarna från alla kanaler. Men jag känner många som är måttligt intresserade av sporten för övrigt men som nämner blomman som ett huvudargument att se sändningen. Jag tror att den hemtrevliga stämningen med Hård, Pops och Blomqvist som lockar den breda publiken.

JohanH

JohanH

Medlem

• Members
  • Pip
  • 172 inlägg
För min del kunde SVT gärna ta in Mathias Fredriksson i studion. Sympatisk och frispråkig på samma gång. Tror det skulle ge lite mer krydda än Elofssons snälla repeterande av självklarheter. Gillar Elofsson för övrigt...

Davidssoneddie

Davidssoneddie

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 094 inlägg
Blomman är helt ok även om han inte ser helheten i loppet. Dagens åkning är av större taktisk uppläggning än för 10årsen. Det är inte bara Blomkvist som skulle behöva lite större insyn i detta med taktiken utan även några av våra svenska åkare. Rickardsson skulle vara en starkare åkare om han utnyttjade en mer taktisk still. Loppen avgörs idag på de sista 250 meterna så varför vara den som sliter och drar de första 4,5km? Det som man stör sig på är att Blomkvist ändast ser åkare som Marit som är totalt överlägsna jämfört med motståndet.
<p><p>Ösm12 8.32, Ösm13 6.53, Öss14 7.00, Öss15 7.09, VL16 6.11 plc3276, VL17 DNF

Stefan Sand

Stefan Sand

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 100 inlägg

Att en och annan självutnämnd expert här på forumet har andra åsikter ska vi nog skita i.

Ohhhh, den var vare sig snäll eller konstruktiv.

mibo

mibo

Medlem

• Members
  • Pip
  • 459 inlägg
Idag blir det Eurosport med R.V

b-ivar

b-ivar

Medlem

• Members
  • Pip
  • 384 inlägg
Och nu har vi som ser damernas skiatlon fått nyttig info av Blomqvist hur tungt det är för Steira att spåra på fristilsdelen.

Alla bakom åker ju naturligtvis i exakt samma skär som Steira???

Stefan Sand

Stefan Sand

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 100 inlägg

Och nu har vi som ser damernas skiatlon fått nyttig info av Blomqvist hur tungt det är för Steira att spåra på fristilsdelen.

Och att 84% luftfuktighet är extremt högt vid -2 grader.......

b-ivar

b-ivar

Medlem

• Members
  • Pip
  • 384 inlägg

Vid snöfall dessutom...

HW

HW

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 780 inlägg

Att raljera är ju inte direkt konstruktivt det heller ....!

Stefan Sand

Stefan Sand

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 100 inlägg

Att raljera är ju inte direkt konstruktivt det heller ....!

Nej, det är det inte. Ska skärpa mig men i mina tidigare inlägg har jag lämnat konstruktiva förslag på förbättringar och försökt beskriva vad jag tycker Blomqvist kan göra bättre.

Buster14

Buster14

Medlem

• Members
  • Pip
  • 346 inlägg
Och hur var det med sprinten i sotji?? Döp om tråden till Blomqvist´s tråd eller nåt ;)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar