Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Bessemerloppet


Padrone78

Recommended Posts

  • Replies 142
  • Created
  • Last Reply

Vallamässigt slutade det med Rode Rossa på toppen, hjälpligt fäste i spåret och dunderbett brevid men det frös i en del.

 

Glid BWLF med HF8 gick inte att klaga på, var mest ifrysningen som ställde till det.

 

Kul dag ändå.

 

Lite trist var det andra och tredje varvet när jag till och från låg efter en Korsnäs IF Skidor åkare utan fäste som körde skate uppför alla backar ute på slingan(där inge publik fanns), som svar på att sluta så nekade han och undrade om det var poliser i spåret, vuxet för en H60 åkare att fuska sig igenom.

Link to comment
Share on other sites

Jag lade efter mkt vallaångest klister, Rossa + universal, vid skidtestet så byggde det ganska mkt så jag paniktäckte med VR55. Funkade ok de första 12 km ungefär, lite sämre fram till första varvningen sen var det som ovallat. Inte ens mellan spåren var det nåt fäste...Så stakningen fick jag ju träna mkt på, bra inför kommande helger.

 

Åkte in på 3.29 så hoppas att någon lämplig seedningsgräns kommer att dras vid 3.30. T ex till led 6 som jag missade väldigt grovt förra veckans engelbrektslopp. Hoppet är det sista som överger människan...

Link to comment
Share on other sites

Körde med kallklister + Rode Rossa på uppvärmningen, uj vad det frös i! Försökte rädda upp det hela med att täcka med burk. Resultat, ifrysning hela loppet. Bra fäste i backarna dock men blev omåkt i varje nedförsbacke, suck! (Stålsicklat + rill julgran/rak) Gick i mål på 3.09.
Link to comment
Share on other sites

En tung dag i spåret avklarad. Synd att det var tre varv för varv 1 och 2 gick skapligt, men sedan var det stopp. Angående seedning så kördes 52 km 2011 och då vann Jimmie Johnson på 2:22:10. Det var även då ett starkt startfält med Bryntesson 2:a, M. Jönsson 3:a, R. Tynell 4:a och bland topp 10 också Uusitalo, Gräfnings, D. Tynell och Byström. En hel del namn som känns igen från årets topp 10 där alltså Daniel Tynell vann på 2:18:38. Seedning från 2011 enligt nedan.

 

0 2.35

1 2.45

2 2.55

3 3.05

4 3.15

5 3.25

6 3.35

7 3.50

8 4.05

9 4.20

 

Ska man gissa på något liknande?

Link to comment
Share on other sites

En tung dag i spåret avklarad. Synd att det var tre varv för varv 1 och 2 gick skapligt, men sedan var det stopp. Angående seedning så kördes 52 km 2011 och då vann Jimmie Johnson på 2:22:10. Det var även då ett starkt startfält med Bryntesson 2:a, M. Jönsson 3:a, R. Tynell 4:a och bland topp 10 också Uusitalo, Gräfnings, D. Tynell och Byström. En hel del namn som känns igen från årets topp 10 där alltså Daniel Tynell vann på 2:18:38. Seedning från 2011 enligt nedan.

 

0 2.35

1 2.45

2 2.55

3 3.05

4 3.15

5 3.25

6 3.35

7 3.50

8 4.05

9 4.20

 

Ska man gissa på något liknande?

Såna tider lär det INTE bli i år.

Link to comment
Share on other sites

Hej. Jag var i Högbo i helgen med tjejen för en trevlig weekend tillsammans. Körde 3 mil stakning på lördagen men fick för mig att köra Bessemerloppet idag. Helt inofficiellt då. Startade en timme efter er och tog egen tid, som blev straxt över 3:20. Skidorna var superfina med en gammal, riktigt gammal burkvalla för +1 - +3 grader. Jag gled bättre än de flesta och hade OK fäste hela loppet UTANFÖR spåret. Kul var det hur som helst! Kanske är med nästa år (tillräckligt gammal för att köra H35). Dock ingen Vasa i år. Tror jag!
Link to comment
Share on other sites

En tung dag i spåret avklarad. Synd att det var tre varv för varv 1 och 2 gick skapligt, men sedan var det stopp. Angående seedning så kördes 52 km 2011 och då vann Jimmie Johnson på 2:22:10. Det var även då ett starkt startfält med Bryntesson 2:a, M. Jönsson 3:a, R. Tynell 4:a och bland topp 10 också Uusitalo, Gräfnings, D. Tynell och Byström. En hel del namn som känns igen från årets topp 10 där alltså Daniel Tynell vann på 2:18:38. Seedning från 2011 enligt nedan.

 

0 2.35

1 2.45

2 2.55

3 3.05

4 3.15

5 3.25

6 3.35

7 3.50

8 4.05

9 4.20

 

Ska man gissa på något liknande?

Jag körde det året, 2011. Mycket tyngre i spåret (runt -15 i luften). Var förvisso lite lättare att få fäste... Så jag tror på mycket tuffare seedningstider i år än 2011.

 

Och fäste hade jag inte i år. Tolkade yr.no fel så det blev burk (vr65). Stakade till armarna tog slut. Sen var det tufft. Fick nästan saxa i slakmotorna på varv tre. Sicken parodi. Men lärorikt...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...