Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Stenslipning LJ-02-struktur, hur ska den se ut?


snabben

Recommended Posts

Jag lämnade in mina skidor på slip hos team sportia i Uppsala som är erkänt bra på skidor, ville ha LJ-02 på dessa skidor.

 

Nu är det så att jag är lite osäker på huruvida det verkligen blev det. Jag antar att det inte är Ingesson som personligen slipar alla skidor och killen som tog emot skidorna verkade inte veta vad jag pratade om när jag frågade efter LJ-02.

 

Inga andra av mina skidor har denna slip, så jag har inget att jämföra med, men den struktur som blev känns en aning grov. Någon som vet vart jag kan få tag på en bild med strukturen? Jag har räknat antal raka "ribbor" och tror att det är ungefär 35 st på vardera sida om styrskåran, alltså ungefär sjuttio per skida. Skidorna har gått ok sedan slip, dock inte super vilket är lite tråkigt då jag hoppas kunna åka ÖS på dem. Jag ska försöka lägga upp en bild så ni experter kan uttala er.

 

/R

 

Edit: lade upp en bild.

 

https://www.dropbox.com/s/s7uvwhs6pdbt9y5/016.JPG

Link to comment
Share on other sites

Tycker den ser grov ut för att vara LJ 02. När Pölder slipade LJ 02 på mina Atomic vid nyköp så syntes inte strukturen så där tydligt. Men jag är inget proffs...

Jag lämnade in mina skidor på slip hos team sportia i Uppsala som är erkänt bra på skidor, ville ha LJ-02 på dessa skidor.

 

Nu är det så att jag är lite osäker på huruvida det verkligen blev det. Jag antar att det inte är Ingesson som personligen slipar alla skidor och killen som tog emot skidorna verkade inte veta vad jag pratade om när jag frågade efter LJ-02.

 

Inga andra av mina skidor har denna slip, så jag har inget att jämföra med, men den struktur som blev känns en aning grov. Någon som vet vart jag kan få tag på en bild med strukturen? Jag har räknat antal raka "ribbor" och tror att det är ungefär 35 st på vardera sida om styrskåran, alltså ungefär sjuttio per skida. Skidorna har gått ok sedan slip, dock inte super vilket är lite tråkigt då jag hoppas kunna åka ÖS på dem. Jag ska försöka lägga upp en bild så ni experter kan uttala er.

 

/R

 

Edit: lade upp en bild.

 

https://www.dropbox.com/s/s7uvwhs6pdbt9y5/016.JPG

Link to comment
Share on other sites

Tycker den ser grov ut för att vara LJ 02. När Pölder slipade LJ 02 på mina Atomic vid nyköp så syntes inte strukturen så där tydligt. Men jag är inget proffs...
Jag lämnade in mina skidor på slip hos team sportia i Uppsala som är erkänt bra på skidor' date=' ville ha LJ-02 på dessa skidor.

 

Nu är det så att jag är lite osäker på huruvida det verkligen blev det. Jag antar att det inte är Ingesson som personligen slipar alla skidor och killen som tog emot skidorna verkade inte veta vad jag pratade om när jag frågade efter LJ-02.

 

Inga andra av mina skidor har denna slip, så jag har inget att jämföra med, men den struktur som blev känns en aning grov. Någon som vet vart jag kan få tag på en bild med strukturen? Jag har räknat antal raka "ribbor" och tror att det är ungefär 35 st på vardera sida om styrskåran, alltså ungefär sjuttio per skida. Skidorna har gått ok sedan slip, dock inte super vilket är lite tråkigt då jag hoppas kunna åka ÖS på dem. Jag ska försöka lägga upp en bild så ni experter kan uttala er.

 

/R

 

Edit: lade upp en bild.

 

https://www.dropbox.com/s/s7uvwhs6pdbt9y5/016.JPG[/quote']

Instämmer! Ser mycket grov ut!

Link to comment
Share on other sites

Men Rible, du slipar väl hos pölder antar jag? Där måste de väl ha superkoll? Man blir ju nojig när det bara är ett par dagar kvar till ÖS. Känns inte bra att behöva slipa om dem så här tätt inpå heller...

Jo men jag hade ett par som jag testade slipa hos en annan, känt namn... VL segrar osv... Kommer ej hända igen!! Jag håller mig till Plöder Sport...

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag pratat med Ingesson på Team Sportia, han menade att det var en lj02, men att det kunde vara lite olika beroende på maskin. Han sa dessutom att den brukade vara svår att "få igång" då den är hyfsat aggressiv i konturen. Man måste valla många ggr innan den blir snabb.

 

Jag skulle prova någon krysstruktur de använt i OS i Turin, som skulle vara fin.

 

Man får verkligen en känsla av att han vet vad han pratar om, så det här kommer nog bli kanoners!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
  • 3 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...