Hoppa till innehåll

Köp Atomic längdskidor hos Skistart
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

Träningsmängd per år

• Vänligen logga in för att kunna svara
23 svar till detta ämne

Klas

Klas

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 434 inlägg
Jag cyklar mest till och från jobbet 3-5 dar i veckan (2+2 mil) året om, försöker få ihop 40+ mil skidor på vintern, på sommarn försöker jag få in något alt pass ex inlines, rodd eller löpning i veckan. På den mängden tar jag mig runt vasan på 5.50.
Klas

RIDLEY

RIDLEY

Medlem

• Members
  • Pip
  • 31 inlägg

Jag cyklar mest till och från jobbet 3-5 dar i veckan (2+2 mil) året om, försöker få ihop 40+ mil skidor på vintern, på sommarn försöker jag få in något alt pass ex inlines, rodd eller löpning i veckan. På den mängden tar jag mig runt vasan på 5.50.
Klas

Tar man sig fram de 90 km på den tiden är det inte bara mycket träning som behövs. Det krävs en himla bra skidteknik också. Något som vi i södra Sverige har svårt med.
Nöjd med mina snabba 7.34 i år!

RIDLEY

myrstakaren

myrstakaren

Medlem

• Members
  • Pip
  • 278 inlägg
Förra året (Mars -04 till mars -05) fick jag väl ihop knappt 70 timmar totalt, fördelat på löpning 15 tim, rullskidor <10 timmar, skidor 45 timmar.
Alldeles för lite, det märktes på ÖS, jag orkade ingenting.
Jag måste ha haft bra skidor, eftersom jag åkte (nåja, hasade...) i mål på under 7 timmar.

I år har jag skärpt mej ganska rejält, siktar på över 150 timmar,
sen får vi se hur långt det räcker.

Klas

Klas

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 434 inlägg
Längre söderut än Lund är svårt att bo. Jag började att åka skidor (fuskade några år som barn i och för sig) i Skåne och åkte rullskidor Lund-Kävlinge en h-vetes massa gånger. Så på det pågar.
Klas

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar