Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Kontrollremmar


henwale

Recommended Posts

Håller med dig, skitgo rem! Lite mer formsydd efter handen.

Då är de provade, Madshus strl S ihop med Lillsport strl 8, på distanspass 2:18.

Mycket skön rem. Helt rätt storlek. Andra tryckpunkter jmf med Swix profit, och inga blåsor nu.

Tack för tipset. Vad skulle man göra utan Skidforum ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 88
  • Created
  • Last Reply

Angående Madshus kontrollrem, är det den som Pölder säljer? Den som Skistart säljer passar till stavar t o m år 2010?

Tittar jag på Madshus hemsida så sitter den "vita" kontrollremmen på dyrare stavar. Dessa remmar verkar Skistart marknadsföra?

Den "röda" kontrollremmen sitter på "billigare" stavar. Dessa remmar finns på Pölders hemsida.

Vilken rem pratar ni om?

Och tittar jag ännu djupare på Madshus hemsida så heter den nya kontrollremmen "NEW Contour Champion Strap"

Link to comment
Share on other sites

Angående Madshus kontrollrem, är det den som Pölder säljer? Den som Skistart säljer passar till stavar t o m år 2010?

Tittar jag på Madshus hemsida så sitter den "vita" kontrollremmen på dyrare stavar. Dessa remmar verkar Skistart marknadsföra?

Den "röda" kontrollremmen sitter på "billigare" stavar. Dessa remmar finns på Pölders hemsida.

Vilken rem pratar ni om?

Och tittar jag ännu djupare på Madshus hemsida så heter den nya kontrollremmen "NEW Contour Champion Strap"

Jag köpte min rem av Pölder. Det var en röd på bilden i webshoppen, men jag fick en vit.

Link to comment
Share on other sites

Då är de provade' date=' Madshus strl S ihop med Lillsport strl 8, på distanspass 2:18.

Mycket skön rem. Helt rätt storlek. Andra tryckpunkter jmf med Swix profit, och inga blåsor nu.

Tack för tipset. Vad skulle man göra utan Skidforum ;)[/quote']

Har du behållit resårstroppen i tumvecket? Jag var tvungen att klippa bort min för att få i handen tillräckligt långt. Samma sak på Swix. För övrigt tycker jag att årets modeller av Swix och Madshus är väldigt lika, både i konstruktion och känsla.

Resåren år kvar. Du har väl mer simhud än mig ;)

Link to comment
Share on other sites

Angående Madshus kontrollrem, är det den som Pölder säljer? Den som Skistart säljer passar till stavar t o m år 2010?

Tittar jag på Madshus hemsida så sitter den "vita" kontrollremmen på dyrare stavar. Dessa remmar verkar Skistart marknadsföra?

Den "röda" kontrollremmen sitter på "billigare" stavar. Dessa remmar finns på Pölders hemsida.

Vilken rem pratar ni om?

Och tittar jag ännu djupare på Madshus hemsida så heter den nya kontrollremmen "NEW Contour Champion Strap"

Jag köpte ett par Madshus hos Pölder i fredags. Såvitt jag kunde se så hade de inga röda, bara vita med en liten resårstropp i tumvecket. Det verkar vara årets modell. 175 spänn tog de. På paketet står det: " Contour champicn strap black/White".

Link to comment
Share on other sites

Jag har vid ett flertal tillfällen varit med om att bilden inte stämmer överens med det som har levererats. Det förvirrar ju bara. Men så länge man får en bättre vara så... Men tycker ändå att återförsäljarna bör hålla sina sidor uppdaterade.

Sedan är det ju bra om vi här på forumet är så exakta som möjligt. Alla stavtillverkarna har minst två kontrollremmar. Var så specifika som möjligt. Gärna artikelnummer:)

Link to comment
Share on other sites

Angående Madshus kontrollrem, är det den som Pölder säljer? Den som Skistart säljer passar till stavar t o m år 2010?

Tittar jag på Madshus hemsida så sitter den "vita" kontrollremmen på dyrare stavar. Dessa remmar verkar Skistart marknadsföra?

Den "röda" kontrollremmen sitter på "billigare" stavar. Dessa remmar finns på Pölders hemsida.

Vilken rem pratar ni om?

Och tittar jag ännu djupare på Madshus hemsida så heter den nya kontrollremmen "NEW Contour Champion Strap"

Den medium som jag beställde från Skistart var röd på remmen. Small kom med vit text på remmen.

Link to comment
Share on other sites

Angående Madshus kontrollrem' date=' är det den som Pölder säljer? Den som Skistart säljer passar till stavar t o m år 2010?

Tittar jag på Madshus hemsida så sitter den "vita" kontrollremmen på dyrare stavar. Dessa remmar verkar Skistart marknadsföra?

Den "röda" kontrollremmen sitter på "billigare" stavar. Dessa remmar finns på Pölders hemsida.

Vilken rem pratar ni om?

Och tittar jag ännu djupare på Madshus hemsida så heter den nya kontrollremmen "NEW Contour Champion Strap"[/quote']

Den medium som jag beställde från Skistart var röd på remmen. Small kom med vit text på remmen.

Samma här, small från Skistart - svart med vit Madshus-text på själva kardborreremen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Efter att ha åkt en del med mina Skigo Racing-stavar märker jag att mina Hestra-7-händer är för små för Skigos storlek L. Nån som vet hur mycket mindre Medium o Small är av Skigo pro-remmen? Madshus verkar ju annars vara det man borde testa, men då verkar det behöva karvas lite i handtaget..
Link to comment
Share on other sites

Då är de provade, Madshus strl S ihop med Lillsport strl 8, på distanspass 2:18.

Mycket skön rem. Helt rätt storlek. Andra tryckpunkter jmf med Swix profit, och inga blåsor nu.

Tack för tipset. Vad skulle man göra utan Skidforum ;)

Mina Madshusremmar i strl S kom äntligen. Men för mig var dom alldeles för små, trots att jag också har strl 8 på handskar!

På bara händer funkar det men inte med handskar. Kanske har jag kraftigare handleder?

Synd, men jag har ju barn, så någon kan säkert använda dom.

Link to comment
Share on other sites

Efter att ha åkt en del med mina Skigo Racing-stavar märker jag att mina Hestra-7-händer är för små för Skigos storlek L. Nån som vet hur mycket mindre Medium o Small är av Skigo pro-remmen? Madshus verkar ju annars vara det man borde testa, men då verkar det behöva karvas lite i handtaget..

Jag har i ocj för sig bara peovat den enklare skigoremmen, men där är L klart för stor för mina lillsport strl 8. M är bättre, möjlogen fortfarande lite stor, men jag har ganska långa smala händet. Bredden är nog mer som strl 7.

Link to comment
Share on other sites

Efter att ha åkt en del med mina Skigo Racing-stavar märker jag att mina Hestra-7-händer är för små för Skigos storlek L. Nån som vet hur mycket mindre Medium o Small är av Skigo pro-remmen? Madshus verkar ju annars vara det man borde testa' date=' men då verkar det behöva karvas lite i handtaget..[/quote']

Jag har i ocj för sig bara peovat den enklare skigoremmen, men där är L klart för stor för mina lillsport strl 8. M är bättre, möjlogen fortfarande lite stor, men jag har ganska långa smala händet. Bredden är nog mer som strl 7.

Lillsport 9 och smala händer och jag behöver small i skigo och Madshus, medium i swix. Har du testat att klippa av resårbandet i remmen? Då får du in handen lite djupare. Skigos nya remmar är väl mjuka tycker jag.

Link to comment
Share on other sites

Efter att ha åkt en del med mina Skigo Racing-stavar märker jag att mina Hestra-7-händer är för små för Skigos storlek L. Nån som vet hur mycket mindre Medium o Small är av Skigo pro-remmen? Madshus verkar ju annars vara det man borde testa, men då verkar det behöva karvas lite i handtaget..

Jag har samma stav som du och beställde madshus-remmar i small. Har storlek 8-9 på lillsport.

Jag fick pressa på med en väldigt slö/rundnött spårmejsel för att få den på plats behövde inte karva. Däremot så blir det lite för trångt för "pluggen". Känns som om den inte riktigt kommer ner/in(risk för att lossna?). Annars har ju madshus nästan dom billigaste handtagen, så ev blir det ett byte även där...

Link to comment
Share on other sites

Efter att ha åkt en del med mina Skigo Racing-stavar märker jag att mina Hestra-7-händer är för små för Skigos storlek L. Nån som vet hur mycket mindre Medium o Small är av Skigo pro-remmen? Madshus verkar ju annars vara det man borde testa' date=' men då verkar det behöva karvas lite i handtaget..[/quote']

Jag har samma stav som du och beställde madshus-remmar i small. Har storlek 8-9 på lillsport.

Jag fick pressa på med en väldigt slö/rundnött spårmejsel för att få den på plats behövde inte karva. Däremot så blir det lite för trångt för "pluggen". Känns som om den inte riktigt kommer ner/in(risk för att lossna?). Annars har ju madshus nästan dom billigaste handtagen, så ev blir det ett byte även där...

Ok, beställde medium av Skigo pro igår, får se om dom passar bättre.

Känns det fortfarande för stort får jag testa Pölders bytesgaranti till small..

Sen blir Madshus nästa steg, bra att veta att det funkar iaf!! :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...