Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

OS Sotji


powerflour

Recommended Posts

  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply
"Liksom" kanske är det vinnande konceptet! "Vi" är ju pluralis majestatis så det lovar också gott. "Man" är det lite genusperspektivvarning på' date=' vissa feminister vill ju att man ska säga "en" (vilket man redan gör i Värmland). Men en riktig man som Elofsson borde kunna få använda "man" ;)[/quote']

När vi ändå surrar om det språkliga så tycker jag alltid det låter lite fel när han säger att en damåkare är bra på man-mot-man-åkning. Undrar om inte Blomquist brukar säga så också? Osäker, men vet att jag brukat höra det i Vinterstudion i alla fall. :)

Hen-mot-borde det heta i fortsättningen, så löser vi alla problem ;)

Link to comment
Share on other sites

Såg att det skulle vara +17 under det klassiska loppet imorgon samt även på fredag. Jag undrar kommer spåren hålla ihop hyfsat eller kommer det bli världens sörja trots alla kemikalier de kommer preparera spåren med?

 

http://www.meteoblue.com/en/russia/weather-laura-404543

Det är nog stor risk för sörja och parodi på längdåkning om det blir så varmt...

Link to comment
Share on other sites

Tackar!

Jo många år sedan geografilektionerna, Laura ingick ej där, hade ingen karta e dyl att stämma av koordinaterna mot, och dåligt med tid, så blev brist i faktakollen där, men tackar för att du redde ut det. :)

 

Jag har tidigare sett den här temperaturstatistiken för Sotji och funderat över hur vinter-OS kunde hamna på en ort med subtropiskt klimat, men utgick ifrån att de valt lämpligare placering av skidtävlingarna, men kanske inte?

Link to comment
Share on other sites

Kan man se finalen nånstans ?! Tacka vet jag SVT å vinterstudion

Globe Ja PMar dig imorgon med en länk till den.. :)

Kära skidvänner!

 

Här finns finalen att återuppleva igen!! Se o Njut!

 

https://www.dropbox.com/s/5299akvjs6wyul5/OS%20sprintfinal%202014.avi

Men det var ju bara precis fram till vurpan... Var är resten, det som var intressant???

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...