Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Bragdguld till Johan Olsson


Stefan Sand

Recommended Posts

Vafan? Var övertygad om att det skulle bli jag som tog hem det... Tog mig ju för fan mellan Sälen och Mora på dryga 6h, vet dom inte hur lång tid det tog för Gustav Wasa???

 

Jaja... Men jag är ingen dålig förlorare... Starkt jobbat Johan! Nästan lika välförtjänt som om jag hade fått det! :D

Link to comment
Share on other sites

Om golfaren Henrik Stensson skulle haft en chans att utmana Johan om denna utmärkelse,

så skulle han behövt spela upp sig från typ 5:e plats sista dagen i Dubai, spelat sista rundan på 54 slag, samt avslutat med 3 hole in one på raken.

Då kanske..., men hade då aldrig fått min röst!

Link to comment
Share on other sites

Har ju varit en debatt innan själva utnämnandet om huruvida Golf kan räknas som en sport eller inte. Jonas Colting stack som vanligt ut hakan och irriterade därmed alla golfare. Var nu gränsen går mellan sport och inte sport är definitivt inte självklar men ska vi räkna Golf som sport och därmed kandidat till Bragdguld får vi nog också börja räkna med tex TV-spel. Var väl ett gäng unga svenska killar som vann någon stor "turnering" häromdagen. Kanske bragdguld nästa år...... ;)
Link to comment
Share on other sites

Har ju varit en debatt innan själva utnämnandet om huruvida Golf kan räknas som en sport eller inte. Jonas Colting stack som vanligt ut hakan och irriterade därmed alla golfare. Var nu gränsen går mellan sport och inte sport är definitivt inte självklar men ska vi räkna Golf som sport och därmed kandidat till Bragdguld får vi nog också börja räkna med tex TV-spel. Var väl ett gäng unga svenska killar som vann någon stor "turnering" häromdagen. Kanske bragdguld nästa år...... ;)

Nu tar jag inte diskussionen på så stort allvar men tycker det är lite förutsägbart och tråkigt att diskussionen om golf är en sport eller inte måste dyka upp. Det går att hylla Olsson utan att kritisera andra sporter och utövare. Jag åker både längdskidor och spelar golf. Olssons bragdguld är välförtjänt och ganska väntat. Hade Stenson fått det hade jag tyckt att det också hade varit välförtjänt, kanske än mer välförtjänt. Det är rätt många som inte spelar golf som inte förstår vilken prestation Stenson har gjort under flera månaders tid (OBS, ingen här på forumet såklart ;) ), och något som som är svårare att klara än att vinna en enskild skidtävling. Men Olsson gjorde det på ett spektakulärt sätt och förtjänar alla hyllningar!

Link to comment
Share on other sites

Golf är väl en sällskapssport och längdskidor idrott för hårdingar? ;)
Har ju varit en debatt innan själva utnämnandet om huruvida Golf kan räknas som en sport eller inte. Jonas Colting stack som vanligt ut hakan och irriterade därmed alla golfare. Var nu gränsen går mellan sport och inte sport är definitivt inte självklar men ska vi räkna Golf som sport och därmed kandidat till Bragdguld får vi nog också börja räkna med tex TV-spel. Var väl ett gäng unga svenska killar som vann någon stor "turnering" häromdagen. Kanske bragdguld nästa år...... ;)
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...