Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Stora bröl/förlösartråden för svenska skidframgångar i Os 2014!


Bocken

Recommended Posts

Hittills presterar och levererar svenskarna riktigt bra, lite över förväntan men vi saknar det där bragdiga GULDVRÅÅÅÅÅÅÅLET!!! Imorgon kanske?

Finns ju goda chanser både fredag, lördag, söndag och gör Kalla som planerat och skippar sprintstafetten så borde väl 30 km fristil vara hennes största chans.

 

Undrar om det var sprintloppen i kombination med för hård start som fick Björgen att vägga så mycket mer än Kalla i sista backarna igår?

 

Blir himla spännande att följa dagens lopp. Hellner känns ju urstark på förhand, men alla svenskarna har ju hängt med bra i första loppet och hur bra Olsson kan vara om allt klaffar har vi sett förr och att det går att komma tillbaks från skada och knipa guld direkt har ju både Cologna och Kowalczuk visat. Nästan så det känns som ett plus i kanten för Richardssons och Olssons skadebekymmer Och Hellners Fishermärke i låret. :-)

Link to comment
Share on other sites

fantastiskt kul. Var ute med min 10åriga grabb på rullskidor och hann precis sticka in huvet på MacD och se hennes upphämtning och seger!

det är stunder som denhär man hoppas att skidintresserade riskkapitalister o likn inser vikten av att bygga skidtunnlar kring sthlm göte o malmö för att trygga tillväxten och inte minst utnyttja längd intresset

Link to comment
Share on other sites

WAAAAH! Satt i bilen på väg för att hämta en Skierg och brööölade mig hes! Har inte sett loppet bara hört det på norsk radio.

Men herregud vilken bragdinsats av damerna och Kallas lopp verkar ju ha varit i hästväg!

Otroligt stort grattis till det fina GULDET!

Link to comment
Share on other sites

Precis ingen är här och skriver av sig. Badar hellre vid Poseidon på Götaplatsen. SEIERN ÄR VÅR, SEIERN ÄR VÅR..!!!

Ja, jag hoppas verkligen detta blir uppmärksammat och hyllat som sig bör. Dubbelseger i stafett är inte varje mästerskap direkt.

 

Så jäkla stolt över landslaget!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...