Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Svenskarnas skidor


Andy Thorne

Recommended Posts

Såg lite rykten om att Primateria skulle komma med en rillerserie. Kan det vara den som ligger bakom det grymma glidet i Sotji?

Det stämmer och skidlandslaget fick med sig den precis innan de åkte. Läs mer om detta på min tråd. Och med säkerhet kan inte något annat landslag ha tillgång till denna ännu. Jag har just nu en i min hand men har själv inte hunnit prova den men en av mina vänner som åker Andörjan i morgon kommer att pröva den då..

Link to comment
Share on other sites

Såg lite rykten om att Primateria skulle komma med en rillerserie. Kan det vara den som ligger bakom det grymma glidet i Sotji?

Det stämmer och skidlandslaget fick med sig den precis innan de åkte. Läs mer om detta på min tråd. Och med säkerhet kan inte något annat landslag ha tillgång till denna ännu. Jag har just nu en i min hand men har själv inte hunnit prova den men en av mina vänner som åker Andörjan i morgon kommer att pröva den då..

Är din vän möjligen Markus Ottosson?

Link to comment
Share on other sites

Svenskarna har visserligen bra skidor. Emma Wikéns var tex outstanding i damstafetten. Men Frankrikes skidor är nog nästan strået vassare. Otroligt kul ändå att se Sverige få till bra skidor i varmt klisterföre. Jag har hemska minnesbilder med Södergren och Fredriksson som mer eller mindre stog still så snart det blev kliste ri världscup och på mästerskap.
Link to comment
Share on other sites

Svenskarna har visserligen bra skidor. Emma Wikéns var tex outstanding i damstafetten. Men Frankrikes skidor är nog nästan strået vassare. Otroligt kul ändå att se Sverige få till bra skidor i varmt klisterföre. Jag har hemska minnesbilder med Södergren och Fredriksson som mer eller mindre stog still så snart det blev kliste ri världscup och på mästerskap.

Fredriksson hävdade ju häromdagen i SVT att svenskarna alltid haft bra skidor i varma fören men varit dåliga på att valla i 0-före där Norge alltid har bra skidor.

Link to comment
Share on other sites

Svenskarna har visserligen bra skidor. Emma Wikéns var tex outstanding i damstafetten. Men Frankrikes skidor är nog nästan strået vassare. Otroligt kul ändå att se Sverige få till bra skidor i varmt klisterföre. Jag har hemska minnesbilder med Södergren och Fredriksson som mer eller mindre stog still så snart det blev kliste ri världscup och på mästerskap.

Fredriksson hävdade ju häromdagen i SVT att svenskarna alltid haft bra skidor i varma fören men varit dåliga på att valla i 0-före där Norge alltid har bra skidor.

Han har kort minne den mannen :)

Link to comment
Share on other sites

Svenskarna har visserligen bra skidor. Emma Wikéns var tex outstanding i damstafetten. Men Frankrikes skidor är nog nästan strået vassare. Otroligt kul ändå att se Sverige få till bra skidor i varmt klisterföre. Jag har hemska minnesbilder med Södergren och Fredriksson som mer eller mindre stog still så snart det blev kliste ri världscup och på mästerskap.

Fredriksson hävdade ju häromdagen i SVT att svenskarna alltid haft bra skidor i varma fören men varit dåliga på att valla i 0-före där Norge alltid har bra skidor.

Han har kort minne den mannen :)

Ja men han har säkert fler tävlingar att referera till än de du minns där han och Södergren blev fastlimmade i spåret.

Link to comment
Share on other sites

Tror det är skidsliparen Lorentz Söderhielm som ligger bakom de fantastiska skidorna.

 

Citat från expressen

– Produkterna, som pulver och vätskor - de är samma för alla. Men slipningen? Det är bara jag som kan göra den jag gör. Ingen annan.

Söderhielm pekar på ena slipmaskinen.

– Du kan ställa in en miljon olika inställningar på en sån där maskin. Och just nu har jag hittat rätt, säger han.

http://www.expressen.se/sport/os/hemlige-bragdhjalten-jag-ar-lite-av-en-nord/

Link to comment
Share on other sites

Fredriksson hävdade ju häromdagen i SVT att svenskarna alltid haft bra skidor i varma fören men varit dåliga på att valla i 0-före där Norge alltid har bra skidor.

Han har kort minne den mannen :)

Ja men han har säkert fler tävlingar att referera till än de du minns där han och Södergren blev fastlimmade i spåret.

Det har han garanterat. Men det hjälper inte om minnet är kort ... :)

Link to comment
Share on other sites

Han har kort minne den mannen :)

Ja men han har säkert fler tävlingar att referera till än de du minns där han och Södergren blev fastlimmade i spåret.

Det har han garanterat. Men det hjälper inte om minnet är kort ... :)

Förmodligen så räcker hans minne och erfarenheter längre de få minnen du har som du använder för att göra dig lustig på hans bekostnad.

Link to comment
Share on other sites

Ja men han har säkert fler tävlingar att referera till än de du minns där han och Södergren blev fastlimmade i spåret.

Det har han garanterat. Men det hjälper inte om minnet är kort ... :)

Förmodligen så räcker hans minne och erfarenheter längre de få minnen du har som du använder för att göra dig lustig på hans bekostnad.

Det är full möjligt och mycket troligt!

Förlåt Mattias om du har tagit illa vid dig. Det var dåligt gjort av mig.

Link to comment
Share on other sites

Tror det är skidsliparen Lorentz Söderhielm som ligger bakom de fantastiska skidorna.

 

Citat från expressen

– Produkterna, som pulver och vätskor - de är samma för alla. Men slipningen? Det är bara jag som kan göra den jag gör. Ingen annan.

Söderhielm pekar på ena slipmaskinen.

– Du kan ställa in en miljon olika inställningar på en sån där maskin. Och just nu har jag hittat rätt, säger han.

http://www.expressen.se/sport/os/hemlige-bragdhjalten-jag-ar-lite-av-en-nord/

Där ligger nog en stor del av försprånget, han är mkt duktig.

Link to comment
Share on other sites

Såg lite rykten om att Primateria skulle komma med en rillerserie. Kan det vara den som ligger bakom det grymma glidet i Sotji?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/os2014/article18380840.ab

 

Norrmännen riktar nu konspirationsteorier om att Sverige kan ha haft tillgång till produkter de själva inte haft.

 

– Vi har fått bekräftat att det finns saker som vi inte har fått, säger landslagschefen Trond Nystad.

Link to comment
Share on other sites

Såg lite rykten om att Primateria skulle komma med en rillerserie. Kan det vara den som ligger bakom det grymma glidet i Sotji?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/os2014/article18380840.ab

 

Norrmännen riktar nu konspirationsteorier om att Sverige kan ha haft tillgång till produkter de själva inte haft.

 

– Vi har fått bekräftat att det finns saker som vi inte har fått' date=' säger landslagschefen Trond Nystad.[/quote']

Nystadgubben är bättre på bortförklaringar än vallning. Vem minns inte detta efter skidVM i Oslo

http://www.dn.no/dnaktiv/article2112334.ece :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Det har han garanterat. Men det hjälper inte om minnet är kort ... :)

Förmodligen så räcker hans minne och erfarenheter längre de få minnen du har som du använder för att göra dig lustig på hans bekostnad.

Det är full möjligt och mycket troligt!

Förlåt Mattias om du har tagit illa vid dig. Det var dåligt gjort av mig.

Kan det vara så att Sveriges vallare läst spannkurvetråden och stålsicklingstråden och min täcka klister tråd????? Vet inte hur många gånger jag sett Sverige (och även Oddbjörn H på en stafett (var det os i Vancouver?)) fått ifrysning under skidorna. Ända tills jag skrev min täcka klister-tråd :). De får väl ifrysning i rossan, det är väl det som är problemet för norrmännen - i kombination med brist på swix skärande 2,0 mm rill eller flatfil på högkant ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...