Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Sverige bäst i SkidO-VM


Recommended Posts

När längd-VM i Lahtis gick som det gick så får man glädjas åt ett annat otroligt framgångsrikt landslag:

http://www.langd.se/?id=5970982&cat=86106

På åtta av nio möjliga starter håvar de in sju medaljer; fem guld och två silver! Hade bara fixstjärnan Tove Alexandersson hållit sig frisk kunde det varit två medaljer till, troligen av de ädlare valörerna.

Link to comment
Share on other sites

Ja, jag borde ta upp det igen men bor i fel del av landet...

Du missade ju SkidO-DM förra året i Göteborg Lars! Nu dröjer det väl fem år till nästa gång det är snö nog att köra en SkidO-tävling i vårt distrikt.

 

Hälsningar regerande H35/H40-mästaren :-D

Link to comment
Share on other sites

Känner mig taggad efter att jag nyligen ställde upp i min första tävling. Grymt kul att susa ner och försöka hålla undan för mötande som saxade upp för branta skoterspår sen gav själva orienteringen en spännande utmaning. Var helt lost vid ett tillfälle men som tur finns ju tävlingsdeltagare som inte har så brottom utan kan stanna och hjälpa de som tappat bort sig. Kommer säkert att delta i flera tävlingar till en ny säsong.
Link to comment
Share on other sites

Du missade ju SkidO-DM förra året i Göteborg Lars! Nu dröjer det väl fem år till nästa gång det är snö nog att köra en SkidO-tävling i vårt distrikt.

 

Hälsningar regerande H35/H40-mästaren :-D

 

Jag vet. Var rätt nära att jag kom loss och tog mig ut till Öjared. Kunde man ju varit med i fighten med dig  ;)

Förra året hade vi ju i alla fall 2-3 veckor snö i Göteborg, i år kanske 2-3 dar...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...