larsbern Posted April 23, 2021 Report Share Posted April 23, 2021 Pellegrino och de Fabiani ska träna tillsammans med Cramers grupp av ryssar. Intressant.https://www.langrenn.com/siste-nytt-federico-pellegrino-gar-inn-i-det-russiske-laget.6383026-1743.html Ni andra får fylla på vad ni tror händer i Lager 157, Ragde, m.fl. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Volevodin Posted April 23, 2021 Report Share Posted April 23, 2021 Ur nationell synvinkel är det inte bra om de allra bästa samlas i en klubb som Piteå Elit på damsidan. SM-stafetten är avgjord på förhand, såvida inte andralaget sticker upp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ola på Österlen Posted April 23, 2021 Report Share Posted April 23, 2021 Min favorit, Øyvind Moen Fjeld, slutar . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oxberg Posted April 23, 2021 Report Share Posted April 23, 2021 Finns det något av lager157 kvar nu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skogsvakt Posted April 23, 2021 Report Share Posted April 23, 2021 Hoppas lager 157 äntligen lägger ner Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
larsbern Posted April 23, 2021 Author Report Share Posted April 23, 2021 Hoppas lager 157 äntligen lägger ner De hade ju nåt stort på gång verkligen. Det som fattas i prishyllan är en herrseger i Vasaloppet. Undrar hur länge Aukland håller i? Kanske siktar på regelrätt pensionering vid 65? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
larsbern Posted April 23, 2021 Author Report Share Posted April 23, 2021 Inte nåt lagbyte men Tuggen kör numera med Salomon på fötterna.https://img.redbull.com/images/w_2000/q_auto,f_auto/redbullcom/2021/4/3/ocd12vlwoh5ehjojkfze/petter-northug Swix verkar ha stått ut med längdåkningens "bad boy" medan Fischer drog sig tillbaka.Han körde ju med Salomons pjäxor och bindningar när han slog igenom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KjellJ Posted April 23, 2021 Report Share Posted April 23, 2021 De hade ju nåt stort på gång verkligen. Det som fattas i prishyllan är en herrseger i Vasaloppet. Undrar hur länge Aukland håller i? Kanske siktar på regelrätt pensionering vid 65?Jag råkar veta att Anders A i första hand tänker köra även nästa säsong då han fyller 50. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
larsbern Posted April 23, 2021 Author Report Share Posted April 23, 2021 Jag råkar veta att Anders A i första hand tänker köra även nästa säsong då han fyller 50.Jo det hade jag även gissat på. En av de värre krutgubbarna jag känner till. Ett år äldre än en annan... :rolleyes: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knappen Posted April 23, 2021 Report Share Posted April 23, 2021 Jo det hade jag även gissat på. En av de värre krutgubbarna jag känner till. Ett år äldre än en annan... :rolleyes:pojkar, pojkar.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Gu Posted April 23, 2021 Report Share Posted April 23, 2021 Hoppas lager 157 äntligen lägger nerVarför det? Tycker de tillför väldigt mycket till svensk skidåkning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oxberg Posted April 23, 2021 Report Share Posted April 23, 2021 Varför det? Tycker de tillför väldigt mycket till svensk skidåkning.Skogsvakt menar klädbutiken. Skidlaget är som alla vet mycket god underhållning som alla har råd med. Dessutom blir det svt nästa säsong så då måste de storsatsa. Gissar på att de har fått en fin skidåkarbudget att jobba med.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skogsvakt Posted April 24, 2021 Report Share Posted April 24, 2021 Jag är besviken på att lager 157s minsta storlek är S och den är för stor för undertecknad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Volevodin Posted April 24, 2021 Report Share Posted April 24, 2021 I så fall är de i samma dimension som Swix. Beställde skidtävlingsdräkt genom klubben och tog xxxl på överdelen . Väldigt konstig storlek ärmarna var som i S med 1,5 dem mellanrum mellan handsken och handen. Hade det inte varit klubbeställning hade jag reklamerat direkt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oxberg Posted April 24, 2021 Report Share Posted April 24, 2021 I så fall är de i samma dimension som Swix. Beställde skidtävlingsdräkt genom klubben och tog xxxl på överdelen . Väldigt konstig storlek ärmarna var som i S med 1,5 dem mellanrum mellan handsken och handen. Hade det inte varit klubbeställning hade jag reklamerat direkt.Du råkar inte vara chimpans till börden? I så fall borde du nyttja de naturliga fördelarna och gå över till stakning. Oj klockan är mycket. Dags att svinga sig in i TV rummet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vasa Posted April 24, 2021 Report Share Posted April 24, 2021 Du råkar inte vara chimpans till börden? I så fall borde du nyttja de naturliga fördelarna och gå över till stakning. Oj klockan är mycket. Dags att svinga sig in i TV rummet.Det Volevodin skriver stämmer, Swix klubbdräkter var helknäppa i storleken och det blev som kortärmat om man tog ordinarie storlek. Väldigt märkligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Gu Posted April 24, 2021 Report Share Posted April 24, 2021 Åter till ämnet. Vilka tror ni kliver in i Lager157? Kan Nils Persson vara aktuell? I intervjuer med Emil tycker jag det låter som att träningssällskap är väldigt viktigt. Vilka andra Östersunds boende åkare kan vara aktuell? Kardin? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vasa Posted April 25, 2021 Report Share Posted April 25, 2021 Åter till ämnet. Vilka tror ni kliver in i Lager157? Kan Nils Persson vara aktuell? I intervjuer med Emil tycker jag det låter som att träningssällskap är väldigt viktigt. Vilka andra Östersunds boende åkare kan vara aktuell? Kardin?Stian Hoelgaard?Sedan fattas det väl en dam också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Gu Posted April 25, 2021 Report Share Posted April 25, 2021 Stian hade varit spännande. Hanna Falk borde passa teamet hon ville ju testa på långlopp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
larsbern Posted April 25, 2021 Author Report Share Posted April 25, 2021 Stian hade varit spännande. Hanna Falk borde passa teamet hon ville ju testa på långlopp.Solid gissning. Sen är frågan om Gjerdalen blir headhuntad till nåt team eller om han fortsätter den ensamma ökenvandringen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
moh Posted April 26, 2021 Report Share Posted April 26, 2021 Känns det inte som om Gabriel Höjlind skulle kunna vara ett namn som borde passa Lager157? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skogsvakt Posted April 26, 2021 Report Share Posted April 26, 2021 Jasså fick han foten av Jerry? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
moh Posted April 26, 2021 Report Share Posted April 26, 2021 Jasså fick han foten av Jerry?Näe inte vad jag vet, eller tror. Mer att det känns som en profil som de historiskt varit sugna på att värva. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
larsbern Posted April 26, 2021 Author Report Share Posted April 26, 2021 Känns som det går inflation i Pro Team i Norge när Gjerdalen kör solo-show och Sundby säger att han ska få ihop ett eget team, bl.a. nämner han att han vill få med Tönseth. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Volevodin Posted April 26, 2021 Report Share Posted April 26, 2021 Stian hade varit spännande. Hanna Falk borde passa teamet hon ville ju testa på långlopp.Tror ni verkligen att Hanna Falks rygg håller för ren stakning ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts