Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Skiergpremiär


Knappen

Recommended Posts

  • 11 months later...

Jag plockade bort mittendelen alltså de utåt-vinklade bitarna av "Y-et".

 

Nederdelen stod på golvet och den översta horisontella biten bultade jag fast i källartaket. Däremellan ingenting förutom linorna.

 

Har du det varit några problem med detta? 

Min källare har endast 200cm takhöjd och funderar nu när jag hörde om din lösning att drömmen om en egen Skierg i källaren ändå är möjlig! 

Link to comment
Share on other sites

Har du det varit några problem med detta? 

Min källare har endast 200cm takhöjd och funderar nu när jag hörde om din lösning att drömmen om en egen Skierg i källaren ändå är möjlig! 

 

Du behöver se till att båda delarna är fastbultade i något stadigt (tak, vägg el golv). Löser du det så är det inga problem.

Link to comment
Share on other sites

Kan med foga säga att Wassberg har uppdaterat sig i den nya tekniken. Något som blev uppenbart då han körde ett lopp i de Värmländska höjderna 2022. Han ska väl köra Birken nästa helg?! Annars så kan det vara högst varierande stilar när man se skierg in action.

Aha så kan man sedan wassbergstaka också?

Link to comment
Share on other sites

Kan med foga säga att Wassberg har uppdaterat sig i den nya tekniken. Något som blev uppenbart då han körde ett lopp i de Värmländska höjderna 2022. Han ska väl köra Birken nästa helg?! Annars så kan det vara högst varierande stilar när man se skierg in action.

 

Jeg har sett mange videoer av toppløpere i langrenn på skierg som kjører med en helt urealistisk teknikk. Jeg forstår ikke hvorfor de gjør det sånn. Greit nok at det fysiske utbyttet er viktigst, men de kan da for f... likevel tilstrebe å etterlikne reell staking rent teknisk. Det blir ikke mindre fysisk trening av den grunn.

 

Men det er også de som etterlikner det veldig bra, synes jeg. Jeg liker "veckans skiergpass"-videoene til Lager 157 Ski Team.

Her er Emil Persson: https://youtu.be/f_0ZB023MDw

 

(Emil er for øvrig jævlig imponerende god!)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...