Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Återkomst


TDson65

Recommended Posts

Hej alla skidforumvänner

Ända sedan Rysslands invasion av Ukraina har jag känt mig obekväm med nicknamnet Volevodin, då det associerar till en rysk idrottsman. Jag har i stället valt TDson65 som kommer från det år jag började med skidor även om min egentliga tävlingsdebut var 1966) (gick inte att validera med 66 i slutet)

Min timeout har varit väldigt nyttig, då man får lite perspektiv på sin aktivitet på forumet genom att stå vid sidan av. En bra utgångspunkt i en diskussion är att det inte behöver vara "antingen - eller" utan lika gärna "både - och" och ibland blir det ett bra slutresultat även om man gör på olika vis.

Det har väl inte varit så stor aktivitet under min bortvaro men jag hoppas det kan bli lite bättre fart nu när skidsäsongen börjar närma sig. (kunde vi få igång skogsvakt igen hade det varit kanon)

Jag skall anstränga mig att hålla en lite lägre profil än tidigare, återstår att se hur jag lyckas med det...... ^_^

Link to comment
Share on other sites

Att jag skulle varit obekväm med Volevodin sedan Rysslands invasion av Ukraina är en efterhandskonstruktion för att ge anledning till att byta nicknamn och göra en nystart. Visst tycker jag att Rysslands angreppskrig mot Ukraina är vidrigt och så länge kriget pågår skall alla idrottsutövare som representerar detta land vara avstängda.

Det finns mig veterligt ingen rysk idrottsman som heter Volevodin utan namnet tog jag från Voyevodin, som var aktiv för ett 20-tal år sedan och idag inte kan representera Ryssland och följaktligen inte kan kopplas till kriget.

 

Då jag byggt upp min image här på Skidforum med Volevodin känns det som att jag återgår till mitt gamla nicknamn. Skulle jag ändå kommentera under TDson65 vet ni att det är mitt gamla jag, då jag kör med öppna kort.

 

Vi har tidigare diskuterat att det kan ha förekommit dubbelregistreringar på Skidforum (dolda) och jag funderar på om ägarna till forumet lagt in en spärr i systemet för att göra det svårt att registrera mer än ett konto. Trots upprepade försök att validera mitt nya konto hände inget och våra moderatorer meddelade att de inte hade mandat att utföra det. Efter flera mail till Skistart lyckades jag till slut få kontot validerat. Om mina ansträngningar att registrera nytt konto visar att det finns en spärr i systemet ger det en indikation på att det som misstänks ha förekommit längre bak i tiden inte skulle kunna ske idag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...