Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Jul/nyårsskidåkning


Lejonet

Recommended Posts

Något positivt tänkte jag! Har ni fått till något/några bra pass nu runt jul/nyår? Det brukar ju vara en tid när man är lite mer ledig och har tid att träna. Själv är jag ju inne på att ska vara kallt vinterföre den här tiden på året, som det var förr i tiden och även ibland nu också.

 

Mitt trevligaste pass hittills var 4.45h lugn klassisk åkning på juldagen i Avesta. Började i 17 minus och slutade i 10 minus. Man fick ligga på lite för att hålla värmen. kändes som det var vinter!

Link to comment
Share on other sites

Fått till ganska många fina skiergpass, bland annat lite trevlig ski Classics stakning. Lite skidåkning på snö också, bland annat 2 h i tranemo, det var 7 plus och ösregn :). En hel del pass på mitt hemmaspår i Alvesta också. Förutom de kalla dagarna i december har har vintern i Småland varit ganska kass än så länge.
Link to comment
Share on other sites

Noll minuter jul/nyårsåkning pga covid :( Har längtansfullt tittat på snön, och spårrapporterna. Synd eftersom det är tidiga och fina konstsnöspår i Stockholm.

Då är vi samma båt fast inte covid, haft feber, hosta, ont i hals o luftrör i vecka. Var på VC idag och läkaren konstaterade lunginflammation och skrev ut en 10 dagars pencillinkur. Jäkligt synd, då jag tänkt åka Landsbroloppet 15/1, 10 km som lagom uppstart. :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Ännu väldigt lite, jag har alltid problem med träning och ledighet. Längre ledighet betyder alltid andra saker som prioriteras. Vardagen innehåller träningsrutiner men inte långa ledigheter (jag har jobbat vardagarna också).

Men något skiergpass och lite löpning, väntar fortfarande på vintern och långt snöpass. Men det känns fortfarande bra och under kontroll… oceaner av tid kvar i vinter

Link to comment
Share on other sites

Ja, två pass som sticker ut. På lille julafton (23 dec) blev det 2 timmar skejt i underbart före. Spåret var jättefint, lagom mjukt och glidet var bra. Man bara flöt fram, ville aldrig sluta. Sedan på juldagen blev det 4 timmar stakning, också i fina förhållanden. Skönt att få träna bort lite av julmaten. Båda passen var i mitt hemmaspår vid Hestrastugan i Borås.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...