BjornG Posted February 8, 2023 Report Share Posted February 8, 2023 Kan man ha vanlig base-valla,grön elr blå,invärmt som grund istället för grundklister typ spray?Dom vallorna sitter inte lika bra om det är nötande före. Grundklister har man för att det sitter hårt, har slitstyrka och fäster andra klister bra, mer än grundvax, och mycket bättre slitstyrka än invärmd kallvalla. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anl Posted February 8, 2023 Report Share Posted February 8, 2023 Dom vallorna sitter inte lika bra om det är nötande före. Grundklister har man för att det sitter hårt, har slitstyrka och fäster andra klister bra, mer än grundvax, och mycket bättre slitstyrka än invärmd kallvalla.Har aldrig använt annat än Swix blå skarklister som underlag, känns som att det är hårt o bra nog för att räcka Sälen - Mora. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Volevodin Posted February 8, 2023 Report Share Posted February 8, 2023 Idag hade jag lite bråttom till spåret. Tog skidskrapan och drog av burkvallan i fästzonen, sen värmde jag in tunt med Swix universal direkt på och la sen på Start röd. +2 finkornig snö och vallan satt kvar hela rundan 10 km utan problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gekki Posted November 20 Report Share Posted November 20 On 2/1/2023 at 10:28 PM, Gekki said: Nå mangler det bare å få testet Liquid Red på marerittføre nummer 1: smeltende nysnø. Swix KX65 duger i alle fall ikke. Siden en ny skisesong snart er i gang benytter jeg denne tråden til å oppdatere med erfaringer fra tidligere nevnte marerittføre på slutten av forrige sesong: Elendig påskevær, regn i lavlandet, skitur planlagt atskillige høydemeter lenger opp, umulig å vite hvilket vær som var i vente. Vel framme, plussgrader, og det faller en blanding av våt sludd og kram snø. Jeg tenkte Swix KX40s, forsterket med noe rødt, men det lar seg ikke gjøre å legge på dette på en bra måte ved startstedet. What the heck. Fram med Rex Liquid Red Special. Og det bare fungerer. Mirakuløst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Volevodin Posted November 20 Report Share Posted November 20 7 hours ago, Gekki said: Siden en ny skisesong snart er i gang benytter jeg denne tråden til å oppdatere med erfaringer fra tidligere nevnte marerittføre på slutten av forrige sesong: Elendig påskevær, regn i lavlandet, skitur planlagt atskillige høydemeter lenger opp, umulig å vite hvilket vær som var i vente. Vel framme, plussgrader, og det faller en blanding av våt sludd og kram snø. Jeg tenkte Swix KX40s, forsterket med noe rødt, men det lar seg ikke gjøre å legge på dette på en bra måte ved startstedet. What the heck. Fram med Rex Liquid Red Special. Og det bare fungerer. Mirakuløst. Efter att du lagt på Rex Liquid Red Special väntade du att börja åka eller startade du direkt ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gekki Posted November 21 Report Share Posted November 21 13 hours ago, Volevodin said: Efter att du lagt på Rex Liquid Red Special väntade du att börja åka eller startade du direkt ? Jeg mener jeg lot det tørke i ca. 5 minutter, ikke så mye mer. Det virker ikke som det er så mye løsemiddel i disse flytende klistrene. Så lenge jeg ikke skulle dekke klisteret med voks og føret ikke var spesielt slitende på smurningen, ble ikke den korte tiden noe problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts