ClazziKz Posted March 10 Report Share Posted March 10 Jag är i behov av ett par ihopfällbara rullskidstavar då jag måste kunna förvara dem på en begränsad yta. Hittade ONE4TOUR på rullskidcenter.se. Är det någon här som har erfarenhet av dessa stavar eller eventuellt skulle kunna se några nackdelar med att använda ihopfällbara stavar? Jag stakar nästan uteslutningsvis. Tack! https://www.rullskidcenter.se/one4tour Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
boffi Posted March 11 Report Share Posted March 11 Kanske vore något att ta med på Vasaloppet för att slippa ångesten för stavbrott.Kom på att det kanske inte är tillåtet, är ju lätt att fuska med stavlängden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Volevodin Posted March 11 Report Share Posted March 11 Troligen ganska dålig pendel på staven - skulle möjligen kunna användas till att testa fram optimal längd för resp person i klassiskt/skate. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MSO Posted March 11 Report Share Posted March 11 Sån twistlock är lite so-so ändå normalt sett. Funkar nog till skike:ande/inline/skate. Men skulle nästan tro att de får problem om man bombar på i stakning. Jag gissar, men finns nog definitivt en risk att de inte pallar att hålla längden då. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts