Mathias82 Posted February 23, 2024 Report Posted February 23, 2024 Hur ser det ut på öppet spår söndag första gången ja åker det och inte Vasaloppet. Står i första grupp bortsett från försvarsmakten. Är det trångt och mycket folk som lägger ut skidor eller kan man lungt komma till start runt 06:20 och få en bra start? siktar på en tid runt 5:00-5:30 beroende på hur föret blir. Quote
Hampe Posted February 24, 2024 Report Posted February 24, 2024 Då det första startledet är för personer med estimerad åktid på under fem timmar, så tillhör du antagligen de långsammaste i ledet. Därför behöver du över huvud taget inte lägga ut skidorna framför någon annan. Quote
Mathias82 Posted February 24, 2024 Author Report Posted February 24, 2024 Jag kan nästan garantera dig att högst 10-15%i det ledet har åkt under 5,00 i sitt senaste Vasalopp. Annars är det nog det bästa fältet i öppet spår någonsin. Eller brukar det vara 700pers som åker under 5 Tim utan försvarets startled dessutom?? själv åkte jag på 4,59 i mitt senaste lopp så har all rätt att anmäla mig där. När jag fick se att det va 700 pers så förstod ja att det fuskades ganska rejält som vanligt. Därför ja fråga. Quote
larsbern Posted February 24, 2024 Report Posted February 24, 2024 Ganska många som sätter sig i första startgrupp för att få bra spår och mindre trängsel. Jag gick i andra startgrupp i ÖSM förra året och fick åka om en del i början. Var väl 50-60:e person i mål. Kan tänka mig att felseedningen stör mer på ÖSS för det är lättare att skejta om folk på måndagen. Quote
Recommended Posts