Ola på Österlen Posted July 3 Report Share Posted July 3 Är det jag som varit ouppmärksam eller är detta något som skett för länge sedan? Jag har med belåtenhet handlat i dessa webbutiker var för sig men upptäckte här om dagen att deras outletutbud var till 95% identiska. Därtill samma sorteringsfunktion som inte kunde sortera bort slutsålda varor. Inte kritisk, bara undrande. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MC Hammer Posted July 3 Report Share Posted July 3 Kolla organisationsnumret (under "företagsinformation") och googla det så hittar du flera webbshoppar inom sport/outdoor. De har varit inom samma företag eller koncern många år. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
larsbern Posted July 3 Report Share Posted July 3 Sidospår - det är tufft för sporthandeln. Swix gör förlust, Decathlon lämnar Sverige. Det blir nog mer rationaliseringar och konsolideringar att vänta åtminstone i återförsäljarleden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ola på Österlen Posted July 8 Author Report Share Posted July 8 On 7/3/2024 at 10:46 AM, MC Hammer said: Kolla organisationsnumret (under "företagsinformation") och googla det så hittar du flera webbshoppar inom sport/outdoor. De har varit inom samma företag eller koncern många år. Tack. Jag går upp ett steg till ägaren WeSport och ser att nu är SkiStart och Pölder i samma lag. Det hade jag inte satsat pengar på för sju år sedan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicco Posted July 23 Report Share Posted July 23 Till sist handlar det om sämre villkor för oss konsumenter. ”Förr” om åren gick det att fynda rejält om man hade tid att surfa runt. Det går inte längre. Faktum är det att ofta är det på Xxl man kan göra riktiga klipp nuförtiden. skistart eller pölder tillhandahåller aldrig riktigt bra deals längre. Dom bara fuskrear Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts