Trampe Posted September 29, 2024 Report Posted September 29, 2024 Swenor har en modell där bakhjulet sägs vara lite hårdare och skall vara stabilare att åka på, främst för tyngre åkare. Rullmotstånd 3. Någon som testat ännu? Swenor Fibreglass SWESPEC - Skidor, Rullskidor, Rullskidor Klassiska - Pölder Sport (polder.se) Om det nya hjulet är bra så hade jag gärna köpt dem separat utan backspärr och kört med dem både fram och bak(monterar backspärr själv). Quote
Knappen Posted September 30, 2024 Report Posted September 30, 2024 Det heter att det är enbart treor till dessa rullskidor men 45 mm och ser ut som vanliga fibreglass-gafflar? Jag var också lite sugen på dessa men vill kunna använda mina tvåor till tävling. Quote
NLundmark Posted October 1, 2024 Report Posted October 1, 2024 Hjulen finns som 2:or och 3:or. 2:orna motsvarar rullmotstånd 3,5 och 3:orna motsvarar rullmotstånd 4,5. På Swespec-skidan sitter det ett ”vanligt” hjul med motstånd 3 fram och ett 3,5-hjul bak. Quote
Knappen Posted October 1, 2024 Report Posted October 1, 2024 3 hours ago, NLundmark said: Hjulen finns som 2:or och 3:or. 2:orna motsvarar rullmotstånd 3,5 och 3:orna motsvarar rullmotstånd 4,5. På Swespec-skidan sitter det ett ”vanligt” hjul med motstånd 3 fram och ett 3,5-hjul bak. Backspärren på 3,5 hjulet? Quote
NLundmark Posted October 1, 2024 Report Posted October 1, 2024 3 hours ago, Knappen said: Backspärren på 3,5 hjulet? Stämmer bra det! Quote
Recommended Posts