Jump to content

Byte av bindning!?

xym85

Recommended Posts

14 hours ago, xym85 said:

Ok, tack. Var hittar man sådana billigt? 

Prolink är bra eftersom det passar i gamla skruvhålen från SNS. Om det skall vara billigt så får du leta efter fynd på begagnatmarknaden. Nytt kostar den 500 till 650kr beroende på standard eller race(ingen praktisk funktionskillnad mellan dessa).

Jag har en begagnad i bra skick jag sälja. Skick PM för mer info.

On 11/10/2024 at 8:14 PM, xym85 said:

Har ett par äldre Swenor finstep rullskidor i bra skick med SNS-bindning..

Tyvärr börjar pjäxorna ge upp, har flera NNN-pjäxor.

Tacksam för tips hur man gör en billig konvertering till NNN-bindning?

Det är väldigt billigt även med en NIS-konverteringsplatta. Den som kallas "RMP" ofta. Jag köpte de i bulk när jag bytte, och tror jag betalade ett par tior per par eller nåt sånt. Det är NIS med salomonhål, så skruvar man dit en sån har du sen NIS på skidan helt enkelt. Bra om du vill ha flyttbart, även om det i fallet fullskidor förstås är ovidkommande. 

Sen kan det vara ett problem att få plats med den på just rullskidor. Men rent tekniskt en smidig lösning på vanliga skidor iaf. Så kan gå. 

https://www.xxl.se/rottefella-xc-mountingplate-rmp-amer-24-25-monteringsplatta-langdskidor-svart/p/1177780_1_Style?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_content=paid_search&utm_campaign=&utm_campaignid=21324048657&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAlsy5BhDeARIsABRc6Zu6_J9XZVf0Hg4WwUeXh_PVGXxrE_1Y802WFlIt9Jb5z7ljRKt7wEYaAupOEALw_wcB&gclsrc=aw.ds