xym85 Posted November 10 Report Share Posted November 10 Har ett par äldre Swenor finstep rullskidor i bra skick med SNS-bindning.. Tyvärr börjar pjäxorna ge upp, har flera NNN-pjäxor. Tacksam för tips hur man gör en billig konvertering till NNN-bindning? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
larsbern Posted November 10 Report Share Posted November 10 Bästa är att skaffa Prolink för om jag fattat det rätt så kör Salomon samma skruvhål på Prolink som SNS. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xym85 Posted November 10 Author Report Share Posted November 10 Ok, tack. Var hittar man sådana billigt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trampe Posted November 11 Report Share Posted November 11 14 hours ago, xym85 said: Ok, tack. Var hittar man sådana billigt? Prolink är bra eftersom det passar i gamla skruvhålen från SNS. Om det skall vara billigt så får du leta efter fynd på begagnatmarknaden. Nytt kostar den 500 till 650kr beroende på standard eller race(ingen praktisk funktionskillnad mellan dessa). Jag har en begagnad i bra skick jag sälja. Skick PM för mer info. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MSO Posted November 12 Report Share Posted November 12 On 11/10/2024 at 8:14 PM, xym85 said: Har ett par äldre Swenor finstep rullskidor i bra skick med SNS-bindning.. Tyvärr börjar pjäxorna ge upp, har flera NNN-pjäxor. Tacksam för tips hur man gör en billig konvertering till NNN-bindning? Det är väldigt billigt även med en NIS-konverteringsplatta. Den som kallas "RMP" ofta. Jag köpte de i bulk när jag bytte, och tror jag betalade ett par tior per par eller nåt sånt. Det är NIS med salomonhål, så skruvar man dit en sån har du sen NIS på skidan helt enkelt. Bra om du vill ha flyttbart, även om det i fallet fullskidor förstås är ovidkommande. Sen kan det vara ett problem att få plats med den på just rullskidor. Men rent tekniskt en smidig lösning på vanliga skidor iaf. Så kan gå. https://www.xxl.se/rottefella-xc-mountingplate-rmp-amer-24-25-monteringsplatta-langdskidor-svart/p/1177780_1_Style?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_content=paid_search&utm_campaign=&utm_campaignid=21324048657&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAlsy5BhDeARIsABRc6Zu6_J9XZVf0Hg4WwUeXh_PVGXxrE_1Y802WFlIt9Jb5z7ljRKt7wEYaAupOEALw_wcB&gclsrc=aw.ds Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts