DP_motionären Posted November 13 Report Share Posted November 13 Hej någon mer som haft problem med den kallare Nero klistret från Swix att det fryser i? Hade vallat med det åt tjejen vasaloppet 2022. Var ca 6 minus och det frös i som tusan och hon hade skitdåligt glid och hade hemsk resa ned till Mora. Testade själv med detta klister när det var runt 0 grader förra helgen i Orsa på gammal sparad konstsnö. Skiten frös i då också, så jag höll på åka omkull av brutala hugg flera gånger. Klistret ska klara minst 7 minus men fryser alltså tidigare. Någon som haft samma problem med Nero Kn 33. Kn 44 har funkat bra det har jag använt flera gånger men aldrig haft nå problem. Brukar åka med fäste på försesongen men funderar skarpt att fortsätta staka när det ska vara så här. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Volevodin Posted November 13 Report Share Posted November 13 Den stora nyheten är ju inte att Nero kn 33 frös i utan att det redan finns åkbar snö i Orsa. Hur lång är banan och finns det plats för både klassiskt och skejt ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petter Posted November 14 Report Share Posted November 14 12 hours ago, Volevodin said: Den stora nyheten är ju inte att Nero kn 33 frös i utan att det redan finns åkbar snö i Orsa. Hur lång är banan och finns det plats för både klassiskt och skejt ? Orsa Grönklitt i Orsa, Dalarnas län - Spår - Skidspår.se (skidspar.se) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DP_motionären Posted November 14 Author Report Share Posted November 14 20 hours ago, Volevodin said: Den stora nyheten är ju inte att Nero kn 33 frös i utan att det redan finns åkbar snö i Orsa. Hur lång är banan och finns det plats för både klassiskt och skejt ? Den är 4.5 km och rätt rolig, längsta dom haft. Går att skejta men blir lite trångt när man får möte men ingen större fara. Håller fint under dagen när det är kalla nätter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micke31 Posted November 18 Report Share Posted November 18 Jag körde med den tuben Vasaåket 2020. Det var ingen hit på det viset att fästet uteblev redan från första backen. Okay, lite fäste hade jag, men jag hade förväntat mig "spikerfäste". Vasaloppet 2021 körde jag också på fäste, men då fick jag ingen ränta uppför Lundbäcksbackarna. Efter det har jag alltid gått på blanka skidor, något som gör att jag slippa fundera över fästvalla-noja in i det sista 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DP_motionären Posted November 18 Author Report Share Posted November 18 3 hours ago, Micke31 said: Jag körde med den tuben Vasaåket 2020. Det var ingen hit på det viset att fästet uteblev redan från första backen. Okay, lite fäste hade jag, men jag hade förväntat mig "spikerfäste". Vasaloppet 2021 körde jag också på fäste, men då fick jag ingen ränta uppför Lundbäcksbackarna. Efter det har jag alltid gått på blanka skidor, något som gör att jag slippa fundera över fästvalla-noja in i det sista 🙂 Vad hade du för före på vasaåket 2020 ? Hade du den kalla tuben nero klister ? Så skumt för den varma har funka kanon för mig. Trodde jag gjort general fel för tjejen vasaloppet 2022, men insåg när jag testade häromhelgen att klistret är skit. Har också gått över till att bara staka även om många säger att man inte tjänar på det. Jag är lång och tung och tjäner på det. Diagonal går åt för mycket arbete och högpuls som resulat, kan vara teknikbrist också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micke31 Posted November 19 Report Share Posted November 19 Det var knallföre, hårda och fasta spår! Tempen runt start vill jag minnas var runt -6 grader. Jo, det var nero klister Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts