oskarJan Posted November 29 Report Share Posted November 29 Letar efter nya stavar. Ska åka Vasaloppet och har så gjort de senaste tre åren och har jobbat mig upp till startled 6, tanken är att detta ska bli bättre. Någon som har tips på bra stavar? I nuläget kör jag på ett par Leki 450.Har varit inne på Leki PRC 750 eller Leki HRC Marathon - stakar nästan uteslutande. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Gu Posted November 29 Report Share Posted November 29 Kan varmt rekommendera https://xn--lngdskidstavar-5hb.se/ sidan ser lite skum ut men den fungerar och stavarna är riktigt bra, har tagit mig till led1. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Volevodin Posted November 29 Report Share Posted November 29 50 minutes ago, Per Gu said: Kan varmt rekommendera https://xn--lngdskidstavar-5hb.se/ sidan ser lite skum ut men den fungerar och stavarna är riktigt bra, har tagit mig till led1. Hur kan han kalla 4,or för lättrull ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Gu Posted November 29 Report Share Posted November 29 Bra fråga. Har bara testat stavarna och de är mycket bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NLundmark Posted November 29 Report Share Posted November 29 4 hours ago, oskarJan said: Letar efter nya stavar. Ska åka Vasaloppet och har så gjort de senaste tre åren och har jobbat mig upp till startled 6, tanken är att detta ska bli bättre. Någon som har tips på bra stavar? I nuläget kör jag på ett par Leki 450.Har varit inne på Leki PRC 750 eller Leki HRC Marathon - stakar nästan uteslutande. HRC maraton är kanon. Kv+ elite pro är också ett vasst alternativ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trampe Posted November 30 Report Share Posted November 30 On 11/29/2024 at 4:06 PM, oskarJan said: Letar efter nya stavar. Ska åka Vasaloppet och har så gjort de senaste tre åren och har jobbat mig upp till startled 6, tanken är att detta ska bli bättre. Någon som har tips på bra stavar? I nuläget kör jag på ett par Leki 450.Har varit inne på Leki PRC 750 eller Leki HRC Marathon - stakar nästan uteslutande. En nyckelfråga är hur lång du är och vad du du väger? Är du lång och väger 90kg+ så bör du satsa på det bästa, även om du är en medelgod motionär. Som av en händelse så har jag ett par fina begagnade Leki HRC Max till salu. Skicka PM vid intresse. Annars så kan jag instämma med Per Gu om hans tips. Köpte de styvaste stavrören på det stället och är supernöjd med dem efter höstens rullskidpass. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petter Posted December 2 Report Share Posted December 2 On 11/29/2024 at 7:51 PM, Volevodin said: Hur kan han kalla 4,or för lättrull ? Tror du ska läsa det som 4:or och lättrull, alltså 2 olika varianter. Alternativt att det finns från 4:or till lättrull, allttså hela spektrat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Staklund Posted December 4 Report Share Posted December 4 On 11/29/2024 at 6:59 PM, Per Gu said: Kan varmt rekommendera https://xn--lngdskidstavar-5hb.se/ sidan ser lite skum ut men den fungerar och stavarna är riktigt bra, har tagit mig till led1. Skriver under detta tips, riktigt fina! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts