Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Recommended Posts

Posted

Det här en sak som jag vi det här laget borde ha koll på men blir osäker. Har köpt klassisk Alpina Comp som när jag provar den hemma sitter tight
både fram och såklart på hälen där man vill. när jag haft dom på mig en liten stund hemma domnar jag lätt i vänstern.
Vänster stortå tar också i uppetill. Det här bli rsäkert racet och tight att åka med, men kommer jag frysa, lägga i en varmare sula lär bli ännu trängre.
Jag tävlar ju bara ibland på motionsnivå så kanske inte behöver ha så tight, problemet var att det inte fanns större storlek hemma.
Någon mer som tycker alpina har blivit tightare i modellerna sista åren. Och hur ska jag göra?

Posted

kör med dom på rullskidor en sommarsäsong. Sedan har de nog anpassat sig något efter dina fötter och funkar nog bra på vintern också. Behöver du mer isolering som inte ryms på insidan så kan du ju ha överdrag på utsidan när det är kallt.

Posted

Håller med er andra. 

med tanke på namn låter det som du mest stakar - jag upplever att jag fryser mer om fötterna på mina rena stakpass, någon som håller med? Är väl naturligt kanske men det börjar bli ett litet problem. Så länge jag diagonalar en del är jag varm

• 2 weeks later...