Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Recommended Posts

Posted

Hur funkar det för er andra att följa VC? TV6 suger pga all reklam men viaplay är om möjligt ännu sämre. Laggar hela tiden (minst 1 gång var 10:e sekund men ofta ännu mer) och en bildkvalitet motsvarande en direktsändning över atlanten från sent 70-tal för att man överhuvudtaget ska se något...

Hoppas verkligen att TV-rättigheterna snart hamnar hos en seriös aktör istället.

Posted

Jag håller med att det är otroligt störande när man halverar rutan med reklam och det blir svårt att följa skidåkningen i andra halvan. Det enda man kan göra är att stänga av ljudet för att slippa höra eländet gång på gång, det är mitt sätt att knäppa reklammakarna på näsan.

Posted

Verkar tyvärr inte finnas någon väg runt Viasat. Försökte hitta alternativ nu inför världscuppremiären men fann inget.

Förhoppningsvis går de i konkurs. Jag gillar produktionen/programledarna men själva företaget Viasat är genomusla. Tekniska problem, jobbig app med uselt UI och framför allt superdyra priser. Lyckades luska fram att COOP-medlemmar erhöll kraftig rabatt i tre månader, vilket i alla fall kändes som plåster på såren.

Posted
2 hours ago, Hobbymotionären said:

Lyckades luska fram att COOP-medlemmar erhöll kraftig rabatt i tre månader...

Aha! Tack!
Vi hade Viasat häromvintern, men jag lackade ur för att man bara kunde se loppen ett par dagar. Sen fanns det bara fotboll och boxning 🤷‍♀️ Jag ser dem gärna i efterhand. Nån som vet om det är likadant i år?

Posted
16 minutes ago, zzzanoj said:

Ett tips. Det går att se WC sändningarna gratis, live och i efterhand på FIS Youtube kanal. 

Menar du de korta klipp på ex 40 sek från damernas 20 km? I såfall är ju faktiskt tv6/viaplay bättre...

Posted

Det känns lite som att FIS har kissat i byxorna. Det värmde en stund när TV-pengarna ramlade in men sen när färre kan se tävlingarna och de som kan se blir irriterade på reklam/dålig teknik och intresset minskar så har man bara kalla våta äckliga byxor kvar...

Posted
33 minutes ago, artur said:

Det känns lite som att FIS har kissat i byxorna. Det värmde en stund när TV-pengarna ramlade in men sen när färre kan se tävlingarna och de som kan se blir irriterade på reklam/dålig teknik och intresset minskar så har man bara kalla våta äckliga byxor kvar...

Man blir så förvånad att man nästan trillar av stolen! Vem kunde ana att något sånt kunde hända?

Till FIS: säsongens ord är "priselasticitet".

Posted

Som bredband2 kund får man Viaplay Film & Serier för 84kr/mån. Då kan man se kanalerna och det går att kolla på tv6 sändningen i efterhand. Det finns lite tekniska problem ibland och i söndags funkade det inte att kolla i efterhand. Men oftast brukar det går bra. 

Posted
On 12/7/2024 at 12:27 PM, artur said:

Hur funkar det för er andra att följa VC? TV6 suger pga all reklam men viaplay är om möjligt ännu sämre. Laggar hela tiden (minst 1 gång var 10:e sekund men ofta ännu mer) och en bildkvalitet motsvarande en direktsändning över atlanten från sent 70-tal för att man överhuvudtaget ska se något...

Hoppas verkligen att TV-rättigheterna snart hamnar hos en seriös aktör istället.

Du satte väl på TV:n för att se lagg, eller hur ?!

Posted
On 12/10/2024 at 9:28 AM, zzzanoj said:

Nej, det går att se hela sändningarna live och efteråt (engelsk kommentator). Jag bor i Dubai, så det är enda sättet för mig som funkar att se WC tävlingarna. https://www.youtube.com/@FISCrossCountry  Klicka på "Live"

Antigen är jag blid eller så är det tack vare att du bor i Dubai som gör att du kan se mer via youtube än de som bor i Europa. Jag ser nämligen bara från junior-VM och riktigt gamla klipp.

Jag hittade denna bild från FIS som kanske förklarar detta...

image.png

Posted
On 12/11/2024 at 3:11 PM, Petter said:

Antigen är jag blid eller så är det tack vare att du bor i Dubai som gör att du kan se mer via youtube än de som bor i Europa. Jag ser nämligen bara från junior-VM och riktigt gamla klipp.

Jag hittade denna bild från FIS som kanske förklarar detta...

image.png

Ja, du har rätt. Hade missat att det var region specifikt. 

Posted

Stadium hade nyss en annons där man kunde skaffa Viaplay Medium (där vintersport ingår) för 130kr i månaden i tre månader istället för 399 kr/mån som är ordinarie pris. Jag slog till på det och säger givetvis upp det när dessa tre månader har passerat. Laggar det är det p.g.a. din uppkoppling. Laggar aldrig för mig var jag än kollar (tv:n, datorn, telefonen, iPaden...).

Posted

De sista loppen jag försökt kolla på via viaplay har funkat utan att lagga. Men jag är tämligen säker på att det inte var uppkopplingen som var problemet eftersom all streaming utom viaplays längdskidor har fungerat utan problem både före och efter problemen jag hade med viaplay.