Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Recommended Posts

Posted

Min bror har ett par Redline 3.0 warm, dom plockades när han vägde mer så varken han eller jag kan nyttja dom till fäste. Tänker eventuellt kosta på dom en slip då jag tänker att dom kanske kan vara bättre än de universella DP skidorna jag har om det blir löst och blött, har någon erfarenhet av att staka på 3.0 ? Han har mätat om dom på nuvarande vikt med halvviktshöjd på 1,8 och helvikt på 0,48. De öppnar sig rätt mkt i spetsen när man trycker ihop dom. Ha det fint 🙂

Posted
8 hours ago, MC Hammer said:

Det viktigaste är att SE snabb UT och det gör man tyvärr inte om man stakar eller skejtar med höga spetsar såsom klassiska skidor 

Posted

Har ett par Redline 3.0 cold som inhandlades i våras. De har garanterat inte höga spetsar, även om de säkerligen är lite högre än stakskidorna. 

De är 2.07, har aldrig haft längre än 2.02 tidigare så det ska bli intressant att se hur de går, främst att staka på. Om det nu blir någon skidåkning pga kostokondrit, men skam den som ger sig!🙂