Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Recommended Posts

Posted

Nu är säsongen igång och jag undrar vad ni har hört/testat själv vilka vallor som gått bäst?

Jag har en bekant i en ganska stor skidklubb i Sverige som sa att SkiGo har vunnit alla tester nästan hittills i Sverige premiären, cuptävlingen i Idre.

Själv körde jag mycket på SkiGo förra året och vad nöjd med skidorna men tänker om ni har hittat nåt bättre?

Posted

Beror väl på vem man frågar. Frågar du säljare så kommer de att hävda att just deras valla är den populäraste på Världscupen....

Men Skigo fick väl ganska bra betyg förra säsongen då det var lite varmare före. När det är kallare så tror jag inte valet av valla spelar så stor roll. Viktigare med struktur och ordentlig borstning.

Posted

Ski Go funkar rätt bra, men frågan är vad man ska lägga i botten och innan topping valla/pulver. När det är kallt ska man lägga många lager slitstarkavallor t.ex.
innan pulver/krossat parafin. När det är blött och lortig snö lär man hitta någon bra valla som står emot smuts bra som lager under, någon som testat eller hitta något bra ?

Posted

Själv valde jag Ski go eftersom de ofta har vallarapporter på sin hemsida. På deras instagram finns även en rätt utförlig tabell. Har ett block Vauhti LDR som träningsvalla eftersom vädret skiftar allt för ofta här i söder.