Niklasski Posted December 20, 2024 Report Posted December 20, 2024 Nu är säsongen igång och jag undrar vad ni har hört/testat själv vilka vallor som gått bäst? Jag har en bekant i en ganska stor skidklubb i Sverige som sa att SkiGo har vunnit alla tester nästan hittills i Sverige premiären, cuptävlingen i Idre. Själv körde jag mycket på SkiGo förra året och vad nöjd med skidorna men tänker om ni har hittat nåt bättre? Quote
Trampe Posted December 20, 2024 Report Posted December 20, 2024 Beror väl på vem man frågar. Frågar du säljare så kommer de att hävda att just deras valla är den populäraste på Världscupen.... Men Skigo fick väl ganska bra betyg förra säsongen då det var lite varmare före. När det är kallare så tror jag inte valet av valla spelar så stor roll. Viktigare med struktur och ordentlig borstning. Quote
DP_motionären Posted December 20, 2024 Report Posted December 20, 2024 Ski Go funkar rätt bra, men frågan är vad man ska lägga i botten och innan topping valla/pulver. När det är kallt ska man lägga många lager slitstarkavallor t.ex. innan pulver/krossat parafin. När det är blött och lortig snö lär man hitta någon bra valla som står emot smuts bra som lager under, någon som testat eller hitta något bra ? Quote
nilsson_vic Posted December 23, 2024 Report Posted December 23, 2024 Har hört att min lokala klubb kör mkt på Star next, framförallt deras dark Quote
klubbmannen Posted December 28, 2024 Report Posted December 28, 2024 Själv valde jag Ski go eftersom de ofta har vallarapporter på sin hemsida. På deras instagram finns även en rätt utförlig tabell. Har ett block Vauhti LDR som träningsvalla eftersom vädret skiftar allt för ofta här i söder. Quote
Recommended Posts