Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Klarälvsbanan


bjorn12

Recommended Posts

Otroligt sköj! även om jag tog helt slut när det var 1 mil kvar ! Får träna mera så man hänger med er bättre ;) . Känns över förväntan idag faktiskt , trodde man skulle vara lite mer stel så det är ju positivt iaf ! =) .Gör mer än gärna om det nån gång igen =) hade skitroligt!

 

MVH Andreas

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tack grabbar för en trevlig och lång tur! =)

Det blev lite jobbigare än jag hade tänkt mig i det stora hela, ”slow-starter” som jag är, för det blev nog lite väl högt tempo i början fram till Munkfors (får dock skylla mig själv, för jag hängde ju på er i det höga tempot =).

 

Lite motvilligt har jag också insett att jag måste nog köpa nya rullskidor! =).. Trevligt att du "Vasa" lagt ut foton och diagram!..

Trevligt gäng, trevlig dag och jag vill varmt rekommendera detta till andra..

Det var ju en hel del som hejade på oss när vi kom stakandes på rad i motvinden...Kul!

I och med detta pass har jag nu kommit igång med rullskidträningen på allvar igen. Behövde helt klart detta för att få igång motivationen..

 

Mvh MMG B-)

Link to comment
Share on other sites

Vill också passa på att tacka för väldigt trevligt sällskap under vår färd mot Karlstad. Vasa kunde nog inte valt en bättre dag än denna med lagom värme, lagom motvind (för träningens skull då..) och inget regn. Som MMG skrev så var det hög fart i början lugnare på mitten och sen lite blandat sista in mot målet. En jämnare fart hade nog gynnat oss alla men samtidigt är det svårt att hålla igen när man har sånna härliga förutsättningar som vi hade. Ett nyttigare och roligare träningspass än detta får man leta efter tror jag...

 

 

Återstår väl att se om det blir en repris framöver!?

Link to comment
Share on other sites

Vill passa på att instämma i tidigare lovord över turen. Bra bana , mycket bra förhållanden och trevligt sällskap.

Tack till Vasa som till slut tog initativet till att det blev av, såg lite mörkt ut ett tag!!

 

Ser fram emot en repris kanske redan i höst??

 

Vill även varna Globe för Vasa som verkar vara i bra form. Om han till nästa gång kör utan ryggsäck som utlovat och kanske även tar av överdragskläderna så kommer det att gå undan!!

 

MVH

 

Kentona

Link to comment
Share on other sites

Det ska sägas att det var Hillclimber som satte ner foten och bestämde datum.

Som visade sig bli perfekt mellan regndagarna! :)

 

Ja globen får det svettigt när jag lämnar ryggsäck och överdragskläder hemma.

Men i och med att vi körde så pass lugnt ville man ju inte förfrysa. ;)

 

Senast i höst får vi försöka på nytt, kanske då att globen ställer upp på en formtest?

Edited by Vasa
Link to comment
Share on other sites

Har inte läst denna tråd förrän idag, trodde bara att den handlade om nån ointressant vägsträck nånstans i Norrland.

Jag vill gärna hänga med på nästa skidtur längs Klarälvsbanan, verkar vara en fin resa. Kommer att hålla koll på vad som händer i tråden framöver för att inte missa nästa tur.

Link to comment
Share on other sites

Åkte förbi Uddeholm i lördags förmiddag, såg klarälvsbanan då. Tänkte på er då!

Det är en fin sträcka ni har att åka på.

Trevligt att ni fick ihop en gemensam tur till sist.

Påminner om våra sommarturer vi har varje sommar i augusti där vi åker en gemensamtur på 5-7 mil, då vi har följebil, gemensamt matstopp. Ingen tävling utan bara ett stort sällskap som gillar åka rullskidor och som gärna gör det tillsammans.

Link to comment
Share on other sites

Det ska sägas att det var Hillclimber som satte ner foten och bestämde datum.

Som visade sig bli perfekt mellan regndagarna! :)

 

Ja globen får det svettigt när jag lämnar ryggsäck och överdragskläder hemma.

Men i och med att vi körde så pass lugnt ville man ju inte förfrysa. ;)

 

Senast i höst får vi försöka på nytt, kanske då att globen ställer upp på en formtest?

Hehe de verkar vara en riktigt skön vända ni vart ute på! Klart jag ska hänga på nästa gång ! Men erat tempo verkar ganska högt å troligen högre en mitt..Just nu i alla fall ;) Men men får ju bita i så länge det går! Jag håller också koll i tråden framöver om de händer nåt! Parkera ni bilarna och sedan tog bussen bort och staka tillbaka? Ännu en fråga! Är de ren stakning hela vägen ?

Link to comment
Share on other sites

Jag håller också koll i tråden framöver om de händer nåt! Parkera ni bilarna och sedan tog bussen bort och staka tillbaka? Ännu en fråga! Är de ren stakning hela vägen ?

Ja det får du göra!

Det finns parkering i Karlstad precis intill banan som är gratis och bra att parkera på. Därifrån gick jag till busstationen och så åkte vi tre stycken upp till Uddeholm där bussen efter ett byte stoppade precis intill start enligt våra önskemål till chauffören.

Tre stycken anslöt med bil vid Uddeholm och de hade med sig familjemedlemmar som åkte jämte oss ner och servade.

På slutet kom TT och mötte oss på cykel.

Vi stakade hela vägen, frågan är om inte du får diagonala bitvis beroende på armstyrkan. ;) Det går ju även att variera stakningen lite med benspark så man utnyttjar benen lite extra.

Edited by Vasa
Link to comment
Share on other sites

Jag håller också koll i tråden framöver om de händer nåt! Parkera ni bilarna och sedan tog bussen bort och staka tillbaka? Ännu en fråga! Är de ren stakning hela vägen ?

Ja det får du göra!

Det finns parkering i Karlstad precis intill banan som är gratis och bra att parkera på. Därifrån gick jag till busstationen och så åkte vi tre stycken upp till Uddeholm där bussen efter ett byte stoppade precis intill start enligt våra önskemål till chauffören.

Tre stycken anslöt med bil vid Uddeholm och de hade med sig familjemedlemmar som åkte jämte oss ner och servade.

På slutet kom TT och mötte oss på cykel.

Vi stakade hela vägen' date=' frågan är om inte du får diagonala bitvis beroende på armstyrkan. ;) Det går ju även att variera stakningen lite med benspark så man utnyttjar benen lite extra.[/quote']

Oki oki låter ju klockrent ! Nästa vända ska ja försöka bli med på bara det inte krockar med jobb å så!

 

Haha underskatta inte min armstyrka :P Tycker det är svårt med benspark på rullisar! Funkar ju bara i princip i riktigt brant uppför annars blir de ju att gå för fort!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
jag hakar gärna på om det blir en till vända.... ser ut att ha varit ett super trevligt träningspass!

Då får du väl plocka med globen i bagaget? ;)

 

Ett alternativ för att förenkla är väl att både börja och starta i Karlstad, om än att man inte får med sig hela banan? Men det sparar ju lite tid.

Edited by Vasa
Link to comment
Share on other sites

Hehe japp vi sa de att vi skulle försöka komma upp till nästa vända och briljera ;) "skämt åsido"

 

Joo det är ju ett alternativ men då blir de väl att köra halva sen vända! Och jag måste nog säga att ska jag köra 9 mil så gör jag det gärna åt ett håll ;) Ni hade väl en enkel lösning med buss !? Ge oss tid och plats så ska vi försöka ordna upp de ! Vore fint om man blev ett litet gäng också!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...