Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Klarälvsbanan


bjorn12

Recommended Posts

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jag har inte somnat Vasa. Däremot har det blivit en hel del husrenovering på sista tiden och kombinerat med jobb har det blivit dåligt med långpass. Nog klarar jag att slita mig 9 mil men just nu känns det som att det är lätt att hitta på ursäkter för att slippa. Sen är det ju så att jag bara ska åka 4,5 mil i vinter och dessutom i den fria stilen, men vem vet jag kanske dyker upp med mina skejtrullisar och ligger och smyger lite i baken på er ;) Edited by jola61
Link to comment
Share on other sites

Har också fullt i kalendern ett tag nu. Ska cykla runt en sjö med nummerlapp nu på lördag och sen ett bröllop helgen efter.

 

Henka67: Kan tänka mig att växla skidor med dig isf under färden om du vill för att få lite omväxling. Kör på 2or nu men har funderat på att köpa 3or eller 4or bak.

Link to comment
Share on other sites

På lördag hakar jag på ! Måste fixa hålfotsilägg före bara ;)

Det är ordning på dig när de andra tvekar!

Men frågan är om vi ska avvakta tills kanske den 4 september förslagsvis för att få med mer folk?

Även vädermässigt verkar det lite jobbigt under första halvan av dagen men det kan som sagt svänga.

 

Eller finns det andra tankar?

Link to comment
Share on other sites

Japp tycker att Vasa sätter datum och sen får alla göra sitt för att försöka komma !

Har du inte som mål att slå mig' date=' globen? Eller tycker du att det verkar orealistiskt efter att ha sett mig tunneln?;)[/quote']

Hehe jo men ska du åka Vasan då? Då kan jag gärna ta dig som utmanare nummer 3 ;)

Link to comment
Share on other sites

Hur går de för dig Vasa !? sätt ett datum nu så man får lite mil i benen :D

Okej, velpetter här igen...

Jag återkommer till kvällen.

Eftersom dalmasarna blir hedersgäster och vi (jag) vill "syna" globen är det ju bra om det passar den/dom/det och globen har nu lovat besked till kvällen. ;) :)

Så kör vi på det sen!

 

Vi behövde göra motsvarande som Rotebromaffian, fast det skulle då bli (förslagsvis) Solstastakarna istället.

http://www.skidforum.se/viewtopic.php?id=2605

Kanske något för någon av er som bor i Karlstad och tränar regelbundet på Klarälvsbanan att dra igång en sådan tråd?

Och för oss som bor på längre avstånd går det ju att släppa av följet på Ikea/Bergvik och åka vidare och träna även om det inte blir på stadig basis.

Edited by Vasa
Link to comment
Share on other sites

Efter lite dividering. ;)

 

Söndag 12 september klockan 12:15 i Uddeholm, porten där Klarälvsbanan börjar (250 meter norr om Hotellvägen längs väg 246).

 

Det går buss från Karlstad (linje 600 avgång klockan 10.45) som är framme kvart över 12 vid starten.

 

Vi får hoppas att vädret blir bra! :)

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker det är jättebra att ni samlar ihop er och kör banan och därmed banar väg för ett officiellt lopp, tror det kan bli stort på sikt. Alla erfarenheten som ni skaffar under era testrundor är värdefull inför ett ev större arrangemang.

 

Om man har en lång sträcka att färdas till loppet, tycker jag söndagen är bättre än lördagen. Då kan man åka dit dagen före och övernatta och slipper stressa med tidig avfärd hemifrån på morgonen.

 

Den del ni skall köra med start i Uddeholm, är det mål i Karlstad och hur lång blir sträckan ? Hur är höjdskillnaden, målet borde väl ligga lite lägre, eller ?

Link to comment
Share on other sites

Det ska bli riktigt skoj!!! Hoppas vi blir några stycken även denna gång !! Så alla ni som kan se till att infinna er i Uddaholm Kl 12.15 , 12 September ;) Vid startporten!

 

 

Kör ni ett vätskebälte och stannar och fyller på efter vägen eller laddar ni på med vatten så de blir raka spåret ?!

Link to comment
Share on other sites

Jag är intresserad att följa med.

Åkte mellan Munkfors och Uddeholm på semestern och tar gärna en tur igen.

 

Någon mer från Göteborgsområdet som är intresserad?

 

I Munkfors hade dom byggt om den gamla järnvägsstationen till Bed&Brekfast, där borde det gå att proviantera.

Edited by MrT
Link to comment
Share on other sites

Jag är intresserad att följa med.

Åkte mellan Munkfors och Uddeholm på semestern och tar gärna en tur igen.

 

Någon mer från Göteborgsområdet som är intresserad?

 

I Munkfors hade dom byggt om den gamla järnvägsstationen till Bed&Brekfast, där borde det gå att proviantera.

Mor fyller 75 den 12:e så det passar inte...får nog bli en semesterrunda nästa år istället. Däremot kanske vi skulle köra Alliansbanan på torsdag?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...