Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Klarälvsbanan


bjorn12

Recommended Posts

Japp tycker att Vasa sätter datum och sen får alla göra sitt för att försöka komma !

Har du inte som mål att slå mig' date=' globen? Eller tycker du att det verkar orealistiskt efter att ha sett mig tunneln?;)[/quote']

Hehe jo men ska du åka Vasan då? Då kan jag gärna ta dig som utmanare nummer 3 ;)

Nej, jag är bara anmäld till Öppet spår, men du kan ju försöka slå min tid. Snurrar som en galning i tunneln nu men vid min ålder hjälper det väl inte:(

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Har du inte som mål att slå mig' date=' globen? Eller tycker du att det verkar orealistiskt efter att ha sett mig tunneln?;)[/quote']

Hehe jo men ska du åka Vasan då? Då kan jag gärna ta dig som utmanare nummer 3 ;)

Nej, jag är bara anmäld till Öppet spår, men du kan ju försöka slå min tid. Snurrar som en galning i tunneln nu men vid min ålder hjälper det väl inte:(

Japp den utmaningen antar jag! Klart de hjälper ;) Du kommer säkert vara grym i år som du snurrar där!! Fast bäst du tar några "natur" rundor i vinter annars kör du nog vilse på ÖS!

Link to comment
Share on other sites

Jag är intresserad att följa med.

Åkte mellan Munkfors och Uddeholm på semestern och tar gärna en tur igen.

 

Någon mer från Göteborgsområdet som är intresserad?

 

I Munkfors hade dom byggt om den gamla järnvägsstationen till Bed&Brekfast' date=' där borde det gå att proviantera.[/quote']

Mor fyller 75 den 12:e så det passar inte...får nog bli en semesterrunda nästa år istället. Däremot kanske vi skulle köra Alliansbanan på torsdag?

Bokar in Alliansbanan! Jag kontaktar Markus och Kent så kan du kontakta Mikael och höra ifall dom vill åka med.

 

(Funderar på ÖS nästa år - du får spöa mig med 3 sekunder i Alliansloppet eller på Rollsborundan i stället.)

Link to comment
Share on other sites

Volevodin, jag har laddat upp höjd- och fartkurvor från den tidigare turen tidigare i denna tråd - inlägg #75.

Det är 85 km från Uddeholm till Karlstad och det sjunker 90 höjdmeter men oftast blåser det från Karlstadshållet så jag tror man förlorar mer på fartvinden än man vinner på höjdmetrarna.

 

globe86, jag körde med ryggsäck och midjebälte sist. Denna gång blir det med bara midjebälte. Det finns en lanthandel i Olsäter men tveksamt om den är öppen en söndag, skulle ju kunna ringa och fråga.

Tänk på extra stavspetsar och egentligen hade du väl behövt en extra stav? ;)

 

jola61, det är klart vi får bra väder!

Men egentligen, inget dåligt väder bara dåliga kläder. ;)

Edited by Vasa
Link to comment
Share on other sites

12 sep låter bra preliminärt' date=' får visserligen offra lång-DM i orientering men det kan ju vara kul för någon annan att vinna. ;)[/quote']

Ja denna gång vill vi se dig på startlinjen. Oavsett om det krockar med lång-DM eller terrängkrocket. :)

Håller helt med Vasa här!

Link to comment
Share on other sites

Det går att åka med bara vatten i bältet också, lever ännu efter turen i våras.

 

Olsäters lanthandel hade tyvärr sista söndagsöppet för säsongen söndagen som varit, annars var det ju perfekt på mitten av sträckan.

I Deje, efter 55 km, finns det ju i varje fall en grillbar.

Ni ifrån Dalarna, skulle ni ha med någon ner som körde bil ner från Uddeholm till Karlstad?

I sådana fall fungerar det med att de stoppar efter vägen, så som vi hade när vi körde i juli.

 

Kentona var väl annars den på julituren som hade det bäst i drickaväg med en "camelbak" på ryggen.

Link to comment
Share on other sites

Det var som sjutton..så ni är redan sugna på ett "race" till..Ja, jag har ju inte hunnit åka så mycket rullskidor som jag planerat, så det kanske är lika bra att hänga på och köra tre pass i ett svep..=b..

Näe...Har ju t o m bytt till gnisselfria kullager på framhjulen..så varför inte..Men,inte helt säker på om jag kan just den söndagen...Det här med Lång-DM krockar ju som sagt..Men jag återkommer.....(Ett sådant här trevligt pass vill man ju faktiskt inte missa.).

Link to comment
Share on other sites

Japp, jag hade tänkt att köra med en "camelbak" på ryggen. Tror den rymmer 2,5-3 liter vätska.

Vi hade tänkt att försöka fixa en bil som åker med och som tar oss hem från Karlstad.

Återkommer med det när det löst sig?

Globe skulle du höra med brosan eller någon polare? hur har det gått? Vi kan ta min bil....

 

Globe kör vi ett långpass på lördagförmiddag? kliar i kroppen nu, efter att ha varit i Stockholm på kurs hela veckan och inte fått någon träning. Vi ses!

Link to comment
Share on other sites

Hallo! Jo undra hur man ska göra med detta vatten... Kanske är en vattenryggväska som gäller trots allt!

 

Har snackat lite med broder och han verkade inte så pigg på det! Ett förslag är ju att ta 2 bilar och lämna en i karlstad först men de kanske e lite väl mycket bilåkning!

 

Det tycker jag absolut vi ska göra! Lördag förmiddag får de bli!

Edited by globe86
Link to comment
Share on other sites

När jag och MMG åkte förra året i september hade vi i förväg lagt ut PET-flaskor med vätska på två ställen (Munkfors och Deje). Åkte med 0,75L flaska i midjebätet och fyllde alltså två gånger.

Oki oki låter vettigt! Åkte 5 mil med bara 0.75 och det vart lite väl lite! Va lite torrt i munnen sista milen ! :D

Link to comment
Share on other sites

Tror det passar mig också den 12e september! Är riktigt sugen på ett långpass nu igen.

Kan nog ordna att farsan har bilen och stannar där vi vill ha lite påfyllning av vatten om man vill det. Har en stor bra vattendunk här hemma som man kan ha med i bagaget i bilen och fylla på flaskorna =)

Link to comment
Share on other sites

Tror det passar mig också den 12e september! Är riktigt sugen på ett långpass nu igen.

Kan nog ordna att farsan har bilen och stannar där vi vill ha lite påfyllning av vatten om man vill det. Har en stor bra vattendunk här hemma som man kan ha med i bagaget i bilen och fylla på flaskorna =)

De vore ju inte dumt :D

Link to comment
Share on other sites

En sådan där cykeltröja, hur högt kommer ryggfickorna?

Finge man med några små platta flaskor över midjeväskan eller hamnar de rakt under?

 

MMG, jag tycker nog vi kunde klämt in åtminstone en tur till men det får bli nästa år med turer varje månad. :)

Och Lång-DM missar du ju inte för vi får väl nästan räkna denna tur som det.

 

Då räknar jag än så länge med MMG, bjorn12, Andreas87 och jola61 från Värmland!

Och dalatruppen än så länge bestående av globe86 och Dalarna.

 

Hur är det med dig Kentona, gick det den 12e?

Och Rune R som var starkast sist?

henka67 verkar också vara på gång och Pjärry?

 

Kanske dessutom MrT från Göteborgshållet?

 

Everest hade ju även han vissa funderingar men det blir väl tufft med 80 km tufft lopp dagen före.

 

Och så har vi ungdomsgänget (blixten, joo, poo och sebb) här på forumet som kunde behöva tuktas på längre distans...

Edited by Vasa
Link to comment
Share on other sites

På min cykeltröja kan jag få ner småflaskor från vätskebälte (löpning) om jag kör med flaskbälte. Kör jag med thermobälte så kommer det så högt att inget får plats.

 

Jag hänger antagligen på från Deje. Längre pallar inte mina fötter och antagligen inte jag heller, har inte kört en meter sedan i början på maj!

Link to comment
Share on other sites

Följer tråden med intresse och det ser ut som den 12:e funkar och då är jag med. Har vi tur så får vi höstvind och den är i regel nordlig till skillnad från sydväst som gäller i Karlstad på sommarn. Perfekt om vi får en bil med vatten med oss så kan man ha pulver i en påse i bältet. Får väl ta kaffe i Deje då istf Olsäter...
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...