Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Klarälvsbanan


bjorn12

Recommended Posts

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nä finåker nog på 2or. :)

Härligt då blire fight sista 10km! Må starkaste man/kvinna vinna ! ;)

Ok' date=' det blir super det. Får kanske försöka lura av dig lite krafter med några stakryck före.

Annars får vi hoppas på motvind! ;)[/quote']

Jaså, ungtupparna med träningsmängd som landslagsåkare kör 2or. Då får väl övriga gamla och svaga köra tävlingshjul då? ;)

Link to comment
Share on other sites

Haha..Ja, se grabbar..ni som vill "tävla" kan väl säga det innan jag planerar in den här turen, dvs om ni vill köra på 2 or och istället gör lite ryck här och var, fast ni lätt klarar av att ha 3or bak te x (och då kan åka med alla andra och ändå få ett bra pass) Min nacke och arm fixar inte sånt just nu!..Tycker det är synd att ni blivit så hungriga på att jämföra er/tävla.;).En tanke med denna tur är ju just att vi ska åka tillsammans/socialt, få till ett bra "långt pass" och slippa åka "ensam"..Tycker ju lite synd om herr B som ofta får åka själv till K, men det kanske finns risk att det blir fler som hamnar i detta vakum denna gång?..Tala bara om vad ni vill, ni som kört förr..så man kan planera in om man bill följa med er i bussen, eller åker själv och ev möter er någonstans på vägen.."Tävla" det vill jag göra på "Vasaloppet!"...:-) Haha..Ja jag är lite petig här, ni får självklart göra/köra som ni vill grabbar...Det här var bara en tanke i alla fall..Vi har alltid haft det så trevligt på dessa turer, så jag vill bara försöka hålla tillbaka er från just själva "tävlingshetsen"..
Link to comment
Share on other sites

Nä finåker nog på 2or. :)

Härligt då blire fight sista 10km! Må starkaste man/kvinna vinna ! ;)

Ok' date=' det blir super det. Får kanske försöka lura av dig lite krafter med några stakryck före.

Annars får vi hoppas på motvind! ;)[/quote']

Ajjabajja inte över A1 förrens racet brakar lös ;)

 

Dalarna: De va som tusan! Ska göra de jag kan för våra hemtrakter !!!!

 

Nejdå TT har allt hört lite om din träningsmängd så 2.or för dig å !!!!

 

 

 

Mia du har helt rätt! Klart de ska va lugn åkning tillsammans! :) men sista 10km är det väl lite standard att dom som vill jämföra krafter brukar göra det ;) !!!!

Edited by globe86
Link to comment
Share on other sites

Nä finåker nog på 2or. :)

Härligt då blire fight sista 10km! Må starkaste man/kvinna vinna ! ;)

Du ska ge fan i race sita biten med ' date=' A1 hela vägen annars GRRRRRRRRRRR[/quote']

Oooooops ! :) fan du ser mig överallt !!!

 

 

Och ingen ska väl va rädd för å inte hänga med ! Vi kör väl lugn A1 tempo! Snittfart 15 - 16 km/h borde väl vara bra! Tänk på att man ligger i led också så de går ju lättare om man ligger bakom !!!

Link to comment
Share on other sites

Härligt då blire fight sista 10km! Må starkaste man/kvinna vinna ! ;)

Du ska ge fan i race sita biten med ' date=' A1 hela vägen annars GRRRRRRRRRRR[/quote']

Oooooops ! :) fan du ser mig överallt !!!

 

 

Och ingen ska väl va rädd för å inte hänga med ! Vi kör väl lugn A1 tempo! Snittfart 15 - 16 km/h borde väl vara bra! Tänk på att man ligger i led också så de går ju lättare om man ligger bakom !!!

Jag tror att enda chansen att jag får uppleva 15-16 km/h på turen är om Brazan kommer med och håller er i strypkoppel. ;)

Link to comment
Share on other sites

Du ska ge fan i race sita biten med ' date=' A1 hela vägen annars GRRRRRRRRRRR[/quote']

Oooooops ! :) fan du ser mig överallt !!!

 

 

Och ingen ska väl va rädd för å inte hänga med ! Vi kör väl lugn A1 tempo! Snittfart 15 - 16 km/h borde väl vara bra! Tänk på att man ligger i led också så de går ju lättare om man ligger bakom !!!

Jag tror att enda chansen att jag får uppleva 15-16 km/h på turen är om Brazan kommer med och håller er i strypkoppel. ;)

He he ja du TT valparna lär sig aldrig.

Link to comment
Share on other sites

Voff voff ! Nejdå men för min del blir de då 15 - 16 tempo annars sabbar man ju hela veckan ;) Ska köra sicksack om nån försöker åka om ;)

 

Ps: kAn dock inte lova nåt på slutet :)

 

Vilka är med hittills?

Ingår det inga sådana här ökter i ditt träningsprogram? :(

 

Från Team Leaseplan Go:

VASAØKT INFO: i går kjørt vi som siste økt på Delsbo samlingen en såkalt "Vasa-økt". Økta varte i 3.20t og ble gjennomført på ProSki C2 fra Swix. Gjengen pressa seg hardt på økta og det ble kjørt jevnt på fra første meter. Audun var lokomotiv store deler av den første drøye timen som gikk på 3min pr km fart. Deretter ble det mer og mer rullering og støting. Brink og Callesen fikk en liten luke etter 2.30 t i en lengre stigning da Brink støtet. Derfra og inn var det full gass. Callesen fikk etter ca 2.50 en luke på Brink da han måtte ha litt drikke og derfra og inn var Calle alene i front og feltet var sprengt. Alle jobbet hver for seg. Økt data: 3.20t, 78,6km, snitt fart 2.33min pr.km og ca. 16000 kcal på 4mann. De drakk også snaut 2liter drikke hver seg under økta.

Link to comment
Share on other sites

Ja det ser ut att dom som kan är den 8/9 bäst så vi försöker rikta in oss på det
Bussen avgår 9:25 från Karlstad busstation så det är väl lämpligt att samlas kl. 8:30 vid Kroppkärrssjöns parkering?

 

Linje 600

Karlstads busstation -> Uddeholm

Avg: 09:25

Ank: 10:56

Ok, vilka blir det som åker? :)

Edited by Vasa
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...