Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Klarälvsbanan


bjorn12

Recommended Posts

En sådan där cykeltröja, hur högt kommer ryggfickorna?

Finge man med några små platta flaskor över midjeväskan eller hamnar de rakt under?

 

MMG, jag tycker nog vi kunde klämt in åtminstone en tur till men det får bli nästa år med turer varje månad. :)

Och Lång-DM missar du ju inte för vi får väl nästan räkna denna tur som det.

 

Då räknar jag än så länge med MMG, bjorn12, Andreas87 och jola61 från Värmland!

Och dalatruppen än så länge bestående av globe86 och Dalarna.

 

Hur är det med dig Kentona, gick det den 12e?

Och Rune R som var starkast sist?

henka67 verkar också vara på gång och Pjärry?

 

Kanske dessutom MrT från Göteborgshållet?

 

Everest hade ju även han vissa funderingar men det blir väl tufft med 80 km tufft lopp dagen före.

 

Och så har vi ungdomsgänget (blixten, joo, poo och sebb) här på forumet som kunde behöva tuktas på längre distans...

Får nog stå över denna gång.

Blir nog fotboll istället, sista matchen för säsongen och derby i F-00 Södra Värmland.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jag kan ställa en bil vid målet i Karlstad och skjutsa till Uddeholm efteråt, om jag får skjuts från K-d till Uddeholm innan.

Det vore ju en bra lösning för mig och Dalarna möjligtvis! Att vi plockar upp dig i karlstad och sen kör du oss tillbaka !

 

Vi fnular vidare ett par dagar! Hur tycker du Magnus!?

Link to comment
Share on other sites

Jag har nu bokat in 12 september för detta så jag är med!

 

Hur är det med TT, är knät Ok så du kan hänga på??

 

Kentona

Härligt! Hur många är vi nu ?!

 

 

Jag, Vasa, dalarna, Kentona, Björnen, Mrt, MMG "så vi får lite draghjälp" och Andreas87..! börjar bli ett gäng! ska bli jäkligt spännande det här!

Link to comment
Share on other sites

Jag kan ställa en bil vid målet i Karlstad och skjutsa till Uddeholm efteråt' date=' om jag får skjuts från K-d till Uddeholm innan.[/quote']

Det vore ju en bra lösning för mig och Dalarna möjligtvis! Att vi plockar upp dig i karlstad och sen kör du oss tillbaka !

 

Vi fnular vidare ett par dagar! Hur tycker du Magnus!?

Globen, finns det plats för ytterligare en från Karlstad?

Link to comment
Share on other sites

Jag kan ställa en bil vid målet i Karlstad och skjutsa till Uddeholm efteråt' date=' om jag får skjuts från K-d till Uddeholm innan.[/quote']

Det vore ju en bra lösning för mig och Dalarna möjligtvis! Att vi plockar upp dig i karlstad och sen kör du oss tillbaka !

 

Vi fnular vidare ett par dagar! Hur tycker du Magnus!?

Globen, finns det plats för ytterligare en från Karlstad?

Ja de ska de göra om vi kör på den taktiken! Väntar in Dalarna för å se hur vi ska göra!

Link to comment
Share on other sites

Jag har nu bokat in 12 september för detta så jag är med!

 

Hur är det med TT, är knät Ok så du kan hänga på??

 

Kentona

Går framåt med knäet men tror inte att jag är form att hänga med er i 9 mil. Har bara åkt rullskidor två gånger sedan operationen och får absolut inte göra någon vurpa och riskera att vrida till knäet.

Link to comment
Share on other sites

Dricka kan man fylla på bland annat i Munkfors i en mack som ligger strax före (om man kommer norrifrån) samt i fiket i stationshuset.

 

I Deje finns som sagt en grill men tar man sig upp för backen finns där också, om jag minns rätt, både Konsum och ICA med bra öppettider.

Link to comment
Share on other sites

Som vasa skrev den 17e:

 

"Efter lite dividering.

 

Söndag 12 september klockan 12:15 i Uddeholm, porten där Klarälvsbanan börjar (250 meter norr om Hotellvägen längs väg 246).

 

Det går buss från Karlstad (linje 600 avgång klockan 10.45) som är framme kvart över 12 vid starten."

 

Vi åker hela klarälvsbanan ner till Karlstad 85 KM

Edited by Andreas87
Link to comment
Share on other sites

Har pratat med farsan nu, och han följer med med bilen och stannar där vi behöver vätska. Han kommer att ha en stor dunk med vatten med sig, så det är bara att fylla på där om man vill :)

Härligt av din far att ställa upp! Då klarar man ju sig med ett vanligt flaskbälte! Klockrent ! :D

 

Då slipper man fundera mer på de! Bara att trycka på sig magväskan också och stoppa i lite energi så man kan rycka ifrån sista milen :D

Link to comment
Share on other sites

Har pratat med farsan nu' date=' och han följer med med bilen och stannar där vi behöver vätska. Han kommer att ha en stor dunk med vatten med sig, så det är bara att fylla på där om man vill :)[/quote']

Härligt av din far att ställa upp! Då klarar man ju sig med ett vanligt flaskbälte! Klockrent ! :D

 

Då slipper man fundera mer på de! Bara att trycka på sig magväskan också och stoppa i lite energi så man kan rycka ifrån sista milen :D

Ja det var riktigt snällt! ja nu är det bara å kräma på :D

Link to comment
Share on other sites

Den bjöd jag på Vasa ;) Fast man vet aldrig. Nu när husprojektet börjar gå mot sitt slut och det kommer att bli mer träning så kanske det blir mina blå Elpex Vasa 610. Då får man mäta sina krafter på riktigt istället för att glida runt på ett par skejtisar. Skulle tippa på att jag har c:a 1,5 i rullmotstånd och det är väl egentligen lite fusk.
Link to comment
Share on other sites

Vad har ni tänkt hålla för hastighet? :) Känns inget kul om man skulle sega ner hela gruppen.

Jag personligen kommer att köra i det tempo som krävs för att vara först i Karlstad. ;)

 

Skämt åsido så var det på sista turen med en** som åkte Vasaloppet på 6:49 och han hängde med, drog också bitvis och såg allmänt stark ut när vi gick i mål på ~ 5:30 inkl. 45 min paustid.

http://img3.imageshack.us/img3/2012/skidforumklaralvsbanan2.gif

(Spara ner bilden eller högerklicka för större format)

Vi körde som synes kanske onödigt fort i början.

Farten beror ju även mycket på med- eller motvind och temperatur. Solsken tar vi för givet!

 

Sammanfattningsvis tror jag inte att det blir några problem och att just du skulle sega mer än någon annan och blir det för tufft får du troligen sällskap av globen. ;)

Man orkar mer än man tror om man ligger i rygg medan "tokarna" drar fram oss andra lite svagare. :)

 

De flesta körde med Swenor Fibreglass och 2or på dem och det är väl det som kan rekommenderas på en sådan här tur, blir nog ganska jobbigt på slutet med typ 3or.

 

** Han med Darth Vader-avatar här i tråden.

Edited by Vasa
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...