Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

TEAM SKIDFORUM 12h LAG !


globe86

Recommended Posts

  • Replies 467
  • Created
  • Last Reply

Det ryktas dessutom att polislaget har flera elitåkare (vanliga poliser lär inte räcka till trots att de har långa armar)

 

Även vanliga poliser kan vara gamla elitåkare...men det räckte ju inte heller denna gång !

Det var kul de fyra-fem timmar vi orkade med att hålla jämna steg i alla fall !

Nästa år får vi väl träna lite också så kanske det går bättre ?! Hela laget är från Göteborgspolisen, så det var inget "ihopplock" från när och fjärran, och när det gäller nattpasset var det ingen fröjd direkt !!

 

Vill ni slå oss igen får ni ställa upp i Vasastafetten där vi kom nia i vintras...

 

Bra kört !!!

Link to comment
Share on other sites

Fick du ingen bild på att poliser dom kissade på offentlig plats utan att få 800kr i böter? Häng ut dem!! :)

Offentliga platser är enligt 1 kap. 2 § Ordningslagen:

 

1.allmänna vägar,

2.gator, vägar, torg, parker och andra platser som i detaljplan redovisas som allmän plats och som har upplåtits för sitt ändamål,

3.områden som i detaljplan redovisas som kvartersmark för hamnverksamhet, om de har upplåtits för detta ändamål och är tillgängliga för allmänheten, samt

4.andra landområden och utrymmen inomhus som stadigvarande används för allmän trafik.

Link to comment
Share on other sites

Fick du ingen bild på att poliser dom kissade på offentlig plats utan att få 800kr i böter? Häng ut dem!! :)

Offentliga platser är enligt 1 kap. 2 § Ordningslagen:

 

1.allmänna vägar' date='

2.gator, vägar, torg, parker och andra platser som i detaljplan redovisas som allmän plats och som har upplåtits för sitt ändamål,

3.områden som i detaljplan redovisas som kvartersmark för hamnverksamhet, om de har upplåtits för detta ändamål och är tillgängliga för allmänheten, samt

4.andra landområden och utrymmen inomhus som stadigvarande används för allmän trafik.[/quote']

Motorbanan är alltså ingen Offentlig plats! Det var därför jag klarade mig. Fördelen med att kör i ett lag är i alla fall att man hinner pissa i pauserna. När jag körde solo blev det under färden i långa nedförsbacken men då hade jag givetvis kollat i backspegeln innan:)

Bra kört av Er i alla fall!

Link to comment
Share on other sites

Det ryktas dessutom att polislaget har flera elitåkare (vanliga poliser lär inte räcka till trots att de har långa armar)

 

Även vanliga poliser kan vara gamla elitåkare...men det räckte ju inte heller denna gång !

Det var kul de fyra-fem timmar vi orkade med att hålla jämna steg i alla fall !

Nästa år får vi väl träna lite också så kanske det går bättre ?! Hela laget är från Göteborgspolisen, så det var inget "ihopplock" från när och fjärran, och när det gäller nattpasset var det ingen fröjd direkt !!

 

Vill ni slå oss igen får ni ställa upp i Vasastafetten där vi kom nia i vintras...

 

Bra kört !!!

Tack för ett mycket bra motstånd som gav spänning under dagen, och ni kämpade ju på hela vägen in i mål! :)

 

Mååånga bilder' date=' snyggt![/quote']

Instämmer i detta!

Link to comment
Share on other sites

Rullskidor Lag Tävling

 

Plats Lag Varv Km Tid Varvtid Km/h

 

1 Team Arkmek 1 183 337,27 11:57:11 03:55 28,22

2 Team Arkmek 2 182 335,43 11:56:22 03:56 28,09

3 Team Skidforum 180 331,74 11:57:46 03:59 27,73

4 Göteborgs Polismäns Idrottsför 178 328,05 11:58:27 04:02 27,40

5 Team Arkmek 3 124 228,53 11:55:12 05:46 19,17

Link to comment
Share on other sites

Det ryktas dessutom att polislaget har flera elitåkare (vanliga poliser lär inte räcka till trots att de har långa armar)

 

Även vanliga poliser kan vara gamla elitåkare...men det räckte ju inte heller denna gång !

Det var kul de fyra-fem timmar vi orkade med att hålla jämna steg i alla fall !

Nästa år får vi väl träna lite också så kanske det går bättre ?! Hela laget är från Göteborgspolisen, så det var inget "ihopplock" från när och fjärran, och när det gäller nattpasset var det ingen fröjd direkt !!

 

Vill ni slå oss igen får ni ställa upp i Vasastafetten där vi kom nia i vintras...

 

Bra kört !!!

tack för ett bra motstånd ! kan bara tänka mig hur nattpasset blev... själv har man varit deckad i 2 dagar nu...

Link to comment
Share on other sites

Idag är jag riktigt tårögd. I ett brev fick jag en fantastiskt fin present i ett brev från "mitt" tappra och kära lag team skidforum, sänt från vårt supernyförvärv Rible. Ett ljus pers(s)onligt signerat av var och en av lagets hjältar. Ett ljus som kommer att stå framför mig på mitt skrivbord resten av mitt liv och påminna mig om denna lysande gest och få mig att drömma om nya ljusa tider bl.a. i Vasaloppsspåret. Tusen tack, hela team skidforum.
Link to comment
Share on other sites

Idag är jag riktigt tårögd. I ett brev fick jag en fantastiskt fin present i ett brev från "mitt" tappra och kära lag team skidforum, sänt från vårt supernyförvärv Rible. Ett ljus pers(s)onligt signerat av var och en av lagets hjältar. Ett ljus som kommer att stå framför mig på mitt skrivbord resten av mitt liv och påminna mig om denna lysande gest och få mig att drömma om nya ljusa tider bl.a. i Vasaloppsspåret. Tusen tack, hela team skidforum.

Den är du värd :) !

Link to comment
Share on other sites

Idag är jag riktigt tårögd. I ett brev fick jag en fantastiskt fin present i ett brev från "mitt" tappra och kära lag team skidforum, sänt från vårt supernyförvärv Rible. Ett ljus pers(s)onligt signerat av var och en av lagets hjältar. Ett ljus som kommer att stå framför mig på mitt skrivbord resten av mitt liv och påminna mig om denna lysande gest och få mig att drömma om nya ljusa tider bl.a. i Vasaloppsspåret. Tusen tack, hela team skidforum.

Det ljuset är vår gåva till dig för det fina stöd vi fick av dig. Va kul att du uppskattade det! Må ljuset leda oss in i vinterns mörker.... :)

Link to comment
Share on other sites

Idag är jag riktigt tårögd. I ett brev fick jag en fantastiskt fin present i ett brev från "mitt" tappra och kära lag team skidforum' date=' sänt från vårt supernyförvärv Rible. Ett ljus pers(s)onligt signerat av var och en av lagets hjältar. Ett ljus som kommer att stå framför mig på mitt skrivbord resten av mitt liv och påminna mig om denna lysande gest och få mig att drömma om nya ljusa tider bl.a. i Vasaloppsspåret. Tusen tack, hela team skidforum.[/quote']

Den är du värd :) !

Absolut, ingen kan vara mer värd att få ljus i tillvaron! Hade vi fått fler ljus hade vi skickat dem också! Möjligen kan den även användas till att förbättra glidet på en stålsicklad skida:)

Link to comment
Share on other sites

Ni är helt enkelt bäst, grabbarna i Team Skidforum..Ävenbom det blev en bronsmedalj glänser den i mina ögon som en guldmedalj..=)

Grym prestation av er alla!..och Andreas, som vanligt grymt fina bilder..Man riktigt känner hur ni alla liksom "gnnnnmfhugg-tar-i" på varje bild..=b

 

Man kan inte annat än beundra er bedrift, tycker jag..Och jämt blev det ju också!..Kul också att det blev 5 lag som kämpade..

Önskade nog litet att man var med..Det saknas ju helt klart någon tjej, på alla bilderna..=b..

Men, men..En annan "bytte" ju Team-namn för en dag!..Inte dumt att få vara med Team Akrmek också även om det var löpning som gällde för mig, denna dag..Men de ska ju veta att man är en Team Skidfoumit! =)..Inte dumt att vinna Stafettvasan heller, för den delen..

Nästa år ska jag försöka vara med, om så bara för att få testa PU-hjulen..Har köpt, men inte testat än..Lite illa..:-b

Har lite ont i en axel just nu också, så jag får vara lite försiktig med den ett tag framöver..En 12H hade axeln nog inte mått så bra av..Ibland måste man vara lite klok också..;b

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Bättre sent än aldrig så att säga:

 

http://www.youtube.com/watch?v=cT8rEkYgNyw

 

La bara ihop lite filmsekvenser från hjälmkameran' date=' så filmkvalitén är inte bra.[/quote']

Ja det ser ju bra ut, klarar inte se någon större skillnad mellan oss och Arkmek-åkarna mer än några sekunder per varv.

Inte mycket att anmärka på! ;)

Vilket lag och vilka fantastiska åkare vi har i vårt lag skidforum. Det är nog min största idrottsmerit numera att få vara så intimt förknippad med detta superlag. Och att få bära deras dräkt känns hedrande och STORT. Tusen tack Vasa ock alla andra i skidforum för detta.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...