Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

TEAM SKIDFORUM 12h LAG !


globe86

Recommended Posts

Ja det är svårt det här med taktiken :). Men jag tycker nog som skifahrer att man måste ha en lite längre paus ibland under tävlingen så man hinner med eventuella toalett besök och lite mat :-D. Vi kommer finnas där dagen innan tävlingen i husvagn. Ska bli sköj å få köra denna tävling! Hoppas bara man får vara frisk.... Nej nu blir det ut på ett 4 timmars Rullskidpass i lilla edets backar :-D
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 467
  • Created
  • Last Reply
Tjena

Va kör man för hjul i tävlingen antar att det är pu som gäller har inga sådana skidor så det blir väll o skrammla ihop till ett par sånna raceskidor va rekomenderar ni för tävlingsskidor.

Du kan låna av mig eller av ngn av dina lagkamrater ni kör ju inte samtidigt!

Link to comment
Share on other sites

Ja det är svårt det här med taktiken :). Men jag tycker nog som skifahrer att man måste ha en lite längre paus ibland under tävlingen så man hinner med eventuella toalett besök och lite mat :-D. Vi kommer finnas där dagen innan tävlingen i husvagn. Ska bli sköj å få köra denna tävling! Hoppas bara man får vara frisk.... Nej nu blir det ut på ett 4 timmars Rullskidpass i lilla edets backar :-D

Vart ska ni bo i husvagnen =) ? Jag kan ju slå upp mitt tält bredvid er :D

 

Kom på de att Diamantfilen ska med så kan man slipa spetsarna efter hand under tävlingen ;)

Link to comment
Share on other sites

Tjena

Va kör man för hjul i tävlingen antar att det är pu som gäller har inga sådana skidor så det blir väll o skrammla ihop till ett par sånna raceskidor va rekomenderar ni för tävlingsskidor.

Du kan låna av mig eller av ngn av dina lagkamrater ni kör ju inte samtidigt!

Ja vi kan väl skriva ner här vad vi kör med för bindningar och stavlängder:

 

Bindning: Rottefella

Stavlängd: 155 cm

Link to comment
Share on other sites

Ja det är svårt det här med taktiken :). Men jag tycker nog som skifahrer att man måste ha en lite längre paus ibland under tävlingen så man hinner med eventuella toalett besök och lite mat :-D. Vi kommer finnas där dagen innan tävlingen i husvagn. Ska bli sköj å få köra denna tävling! Hoppas bara man får vara frisk.... Nej nu blir det ut på ett 4 timmars Rullskidpass i lilla edets backar :-D

Vart ska ni bo i husvagnen =) ? Jag kan ju slå upp mitt tält bredvid er :D

 

Kom på de att Diamantfilen ska med så kan man slipa spetsarna efter hand under tävlingen ;)

vi bor nog bredvid tävlingsbanan :) . ja för fan, gör det!

 

Bindning: Salomon

 

Stavlängd: 153 cm

Link to comment
Share on other sites

Fast varför stavlängd ? De har han nog själv hehe

Kanske så man vet hur vi har det med reservstavar ifall något går sönder?

Jo det var så jag tänkte. :)

 

Men då finns det ju i varje fall raceskidor med bindningar både från den mörka och ljusa sidan!

 

Nej nu blir det ut på ett 4 timmars Rullskidpass i lilla edets backar :-D

Efter att ha läst detta inlägg blev även jag tvungen att köra ett 4-timmarspass igår.

Tack för piskan!!! :D

Link to comment
Share on other sites

Men då finns det ju i varje fall raceskidor med bindningar både från den mörka och ljusa sidan!

Och vad är den mörka sidan? ska ju bli ett skidpar till i vinter och nytt bindningssystem på bägge paren så man vill ju inte gå på en mina ;)

Link to comment
Share on other sites

Och vad är den mörka sidan? ska ju bli ett skidpar till i vinter och nytt bindningssystem på bägge paren så man vill ju inte gå på en mina ;)

Ja du lär väl höra till den mörka sidan då, som om jag inte såg fel till och med hade Salomon-reklam på byxorna. ;)

Men ärligt, så har väl båda bindningssystemen sina problem med kuddar och tunt gods i viktbesparingssyfte. Så det vågar jag inte uttala mig om.

Det jag tycker är bra med Rottefella är NIS-skenan så man slipper skruva i skidan. Synd att inte Salomon/Atomic gör en sådan bindningsversion.

Link to comment
Share on other sites

Jag lovar att vara på plats och heja fram er! :)

Vill man ha hembakta kanelbullar när man tävlar i rullskidor? I så fall kan jag bidra, är betydligt bättre på bullar än rullskidor!

Fan va roligt !!! Bullar går då i min mage kan jag lova ;) Bor du i närheten ?!

Link to comment
Share on other sites

Och vad är den mörka sidan? ska ju bli ett skidpar till i vinter och nytt bindningssystem på bägge paren så man vill ju inte gå på en mina ;)

Ja du lär väl höra till den mörka sidan då' date=' som om jag inte såg fel till och med hade Salomon-reklam på byxorna. ;)

Men ärligt, så har väl båda bindningssystemen sina problem med kuddar och tunt gods i viktbesparingssyfte. Så det vågar jag inte uttala mig om.

Det jag tycker är bra med Rottefella är NIS-skenan så man slipper skruva i skidan. Synd att inte Salomon/Atomic gör en sådan bindningsversion.[/quote']

Ja det blir nog nis-systemet då jag ska ha ficher :)

på tal om en annan grej så pratade jag med kompis som är sporthandlare här

i stan,en gammal polis,så hade han mätt upp hastigheten på rullskidmannen(bodde här förrut) nerför en grym backe som jag brukar staka uppför(svettigt :) ). 80 BLÅS hade han mätt upp det till! detta var några år sen men ändå :) kanske ni inte har så stor nytta av det på motorbanan i falkenberg men ska man va i eliten på rullisar får man nog inte va chicken ;)

Link to comment
Share on other sites

Jag lovar att vara på plats och heja fram er! :)

Vill man ha hembakta kanelbullar när man tävlar i rullskidor? I så fall kan jag bidra' date=' är betydligt bättre på bullar än rullskidor![/quote']

Fan va roligt !!! Bullar går då i min mage kan jag lova ;) Bor du i närheten ?!

Super. Jag gillar sådana spontana initiativ och som ni ser så är det inte bara jag som är med i er supporterskara. Jag är övertygad om att ni gör ett kanonlopp. Och kanelbullar kan aldrig vara fel i detta sammanhang.

Lycka till, och jag är verkligen stolt att både du och Vasa behåller mig på listan ni vill slå på nästa Vasalopp. Jag funderar och funderar vad jag skall hitta på så ni får verkliga problem att klara av det..... I bästa fall har jag tillgång till en ny "luftkuddemetod" under skidorna

som gör att jag kanske kan åka praktiskt taget friktionsfritt och då får ni garanterat problem och kanske även täten.

Link to comment
Share on other sites

Jag lovar att vara på plats och heja fram er! :)

Vill man ha hembakta kanelbullar när man tävlar i rullskidor? I så fall kan jag bidra' date=' är betydligt bättre på bullar än rullskidor![/quote']

Fan va roligt !!! Bullar går då i min mage kan jag lova ;) Bor du i närheten ?!

Super. Jag gillar sådana spontana initiativ och som ni ser så är det inte bara jag som är med i er supporterskara. Jag är övertygad om att ni gör ett kanonlopp. Och kanelbullar kan aldrig vara fel i detta sammanhang.

Lycka till, och jag är verkligen stolt att både du och Vasa behåller mig på listan ni vill slå på nästa Vasalopp. Jag funderar och funderar vad jag skall hitta på så ni får verkliga problem att klara av det..... I bästa fall har jag tillgång till en ny "luftkuddemetod" under skidorna

som gör att jag kanske kan åka praktiskt taget friktionsfritt och då får ni garanterat problem och kanske även täten.

Lars-Erik, "luftkuddemetoden" låter verkligen intressant jag är gärna med och testar!

Link to comment
Share on other sites

Jag lovar att vara på plats och heja fram er! :)

Vill man ha hembakta kanelbullar när man tävlar i rullskidor? I så fall kan jag bidra, är betydligt bättre på bullar än rullskidor!

Vore oändligt tacksam för en kanelbulle, kan du bjuda på en under em så skulle det vara fantastiskt!

Link to comment
Share on other sites

Jag lovar att vara på plats och heja fram er! :)

Vill man ha hembakta kanelbullar när man tävlar i rullskidor? I så fall kan jag bidra, är betydligt bättre på bullar än rullskidor!

Ja det låter ju finemang! :D

Hoppas bara att det är några kvar till oss andra när globen och Andreas rensat påsarna. :(

 

Hur ska vi göra för att lätt känna igen varandra vid växlingen?

Det är lite väl komplicerat med en hel Team Skidforum-dräkt men något "eget" som syns fram och bak vore väl bra åtminstone när vi börjar bli trötta och vinna i ögonen på slutet.

 

Ja det blir nog nis-systemet då jag ska ha ficher :)

på tal om en annan grej så pratade jag med kompis som är sporthandlare här

i stan,en gammal polis,så hade han mätt upp hastigheten på rullskidmannen(bodde här förrut) nerför en grym backe som jag brukar staka uppför(svettigt :) ). 80 BLÅS hade han mätt upp det till! detta var några år sen men ändå :) kanske ni inte har så stor nytta av det på motorbanan i falkenberg men ska man va i eliten på rullisar får man nog inte va chicken ;)

Rullskidmannen verkar åka utan hämningar, tur för oss andra att det inte fungerar så på vintern. :)

Det blir nog bra med Fischer, är lite inne på det själv. Även om jag är förtjust i Madshus...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...