Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

ÖS startled


canman

Recommended Posts

hej allihopa, tänkte åka Öppet spår nu i vinter. Vill givetvis ha en sån bra tid som möjligt. Har det någon betydelse vilket startled man startar i? De släpper väll inte iväg alla samtidigt? Om jag räknar med att åka på ca 6h och 30 min kan det bli bekymmer om man startar bland de sista? Alltså mycket folk ivägen.
Link to comment
Share on other sites

I öppetspår finns det inga startled. Nu minns jag inte riktigt tiderna men jag har för mig att det rörde sig om ett intervall på 1-2timmar då man får starta. 07:00-08:00(?). När jag körde 2004 så fick man ytterliggare 30min på sig att starta pga trafikstockningar. Jag startade runt 08:15 å låg då typ sist av alla(ja, nästan iaf) vilket gjorde att jag fick sicksackad hela vägen till mora. Verkligen jätte jätte tråkigt.
Så, lite beroende på dina ambitioner, så får du vara vid starten i godtid så du kan komma iväg hyfsat tidigt.
Link to comment
Share on other sites

Om du åker på måndagen har du massa stafettåkare och annat framför dig. Tips är att försöka starta mycket tidigt. Har du otur med vädret som tex årets måndag med snö och motvind, så blev det bara ett eller två spår. Samma kö som ett vanligt vasalopp en bit ner i fältet. Det kan vara folk som köar ett tag för att komma långt fram även i ÖS.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...