9mil Posted November 5, 2005 Report Posted November 5, 2005 Hur gör ni för att undvika skavsår? Har nyss köpt ett par nya pjäxor och har nu fått ett par fina blåsor på fötterna. :( Funkar väll halvbra att tejpa fötterna.
Brant Posted November 5, 2005 Report Posted November 5, 2005 Fick också skavsår när jag hade nya pjäxor förut. En del modeller är lite hårda i början och det brukar ta ett tag innan dom mjuknar.
Ståhl Posted November 8, 2005 Report Posted November 8, 2005 Ett ont men bra tips är att sticka hål på blåsorna genom frisk hud. Då läker det snabbt och "blåshuden" brukar ligga kvar och skydda tills ny hud har växt fram.
K2 Posted November 8, 2005 Report Posted November 8, 2005 Setill att alla nålar och sånt är sterila och håll rengör såren varje dag (om det är sår och inte bara lite rött). Fast det visste du nog redan =)
Erik_B Posted November 9, 2005 Report Posted November 9, 2005 För att undvika skavsår använder jag Compeed. Det har aldrig fallerat för mig. Jag vet ju ungefär var de kan uppstå, så det är bara att lägga på en platta där man tror att det kommer att skava. Vet man inte det kan man ju köra en bit, då brukar man ju känna rätt snabbt när det börjar skava. Stanna då med en gång innan det blir riktigt skav och lägg på en platta.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.