Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Dobbiaco-Cortina i Ski Classics


larsbern

Recommended Posts

Ett kul tillskott som sagts tidigare och det uttrycks förhoppningar om att det ska bli ett nytt Marcialonga: http://www.langrenn.com/nyheten-i-ski-classics-kan-bli-fremtidens-storloep.5775314-1743.html

Nu är jag själv intresserad av loppet och åker det gärna nån gång innan det blir för stort och kommersiellt för sitt eget bästa. Det beskrivs som en mix av Birken och Marcialonga men ändå som ett ganska renodlat staklopp vilket det säkerligen blir då sträckningen går längs med en gammal banvall. Ärligt talat hade det varit modigare att ge Holmenkollmarsjen en chans. Samma datum. Där snackar vi klassisk (ni vet Ski Classics) skidåkning även om stakkanonen Pølsa drog hem det på blanke ski senast. För eliten spelar det nog mindre roll men för den breda massan röstar jag för riktig klassisk åkning.

Link to comment
Share on other sites

Jag tror det är jättefint.

I tillägg till ovan så fick nog Skiföreningen i Oslo frågan från Ski Classics, men dels kanske kan man vill bredda publiken med lopp på kontinenten och sen kanske Toblach/Cortina har större marknadsföringsbehov än Oslo.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...