Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Raiden Idre


Pask

Recommended Posts

Ja, det är tråkigt att det var så få deltagare. Förutom den allmänna Vasalopps-masspsykosen (som gör att allt skidintresse dör efter VL) så tror jag att två andra saker har spelat in:

 

För det första så fanns det inget liv i hemsidan. Jag talade med Ole Jörgen om saken, och han sade att det berodde på att den låg hos Visit Dalarna och där hade bara en person rättigheter att ändra och uppdatera. Han skulle försöka skaffa en egen hemsida till nästa år som kunde vara lite mer levande.

 

För det andra så ligger loppet bara 6 dagar efter Vasaloppet. Jag kände själv att jag inte var 100% återhämtade efter VL. Det fanns visst planer på att flytta fram loppet en vecka till "Birken-helgen" istället. Kanske lättare att locka svenskar då (fast kanske svårare all locka norrmän)? 

Link to comment
Share on other sites

Det tar tid att bygga upp ett lopp i synnerhet om man inte har en egen hemsida tex kunde man ha talat om att Maria Rydqvist och Adam Steen valt loppet. På min ort har man ett lokalt löplopp och där lägger man löpande in anmälda, vilket gör att intresse föder intresse.

Jag tror nog att loppet har en framtid tex borde ju en del nattvasaåkare även vilja åka skate dagtid. Sen blir nog arrangemanget förbättrat till nästa år tex rättar man säkert till banmarkeringen, så att felkörning utesluts.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...