Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Nordensköldracet


nordenskold

Recommended Posts

Pannlampa är ett måste för oss som kanske får använda ett helt dygn på att genomföra loppet. Mitt huvudtips är väl att du hakar på mig så går det tillräckligt sakta men ändå med viss chans att genomföra det hela (Jag tjuvtränade ju genom att åka båda öppna spåren och Vasalopp detta år och några gånger tidigare)

Link to comment
Share on other sites

Då dubblar du den dosen på en dag då. Om jag skulle åka utan att ha tränat ordentligt skulle jag först åtminstone vara säker på att jag kan åka en mil på en timme utan minsta trötthet. Sen skulle jag testa kanske 5-10 mil i det tempot och se hur kroppen svarar. Sen skulle jag hålla det tempot under loppet och stanna ofta för mat och dryck. Planera in några längre stopp om möjligt utan att bli kall.
Link to comment
Share on other sites

Förstår mig aldrig på sånna här vad. Din stenrike kompis har 100 000 kr över? Han skänker dom till välgörenhet OM du klarar av det? Varför inte bara skänka dom direkt utan nån vadslagning? Varför ska ditt plågande i 22 mil avgöra det? Skänk pengarna direkt istället och slipp slita 22 mil. Winwin.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...