Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

skru på r3 rottefella


hebbe

Recommended Posts

Jag har använt samma borr 3,5 mm med stopp som vid montering utan NIS-platta. Om man monterar utan mall är det viktigt att ha två olika sylar att markera hålen med. Först en smal vass, som man gör den första markeringen, sen en lite tjockare som man vidgar ut markeringen med. Sen gäller det att se till att borret inte flyttar sig i markeringen utan går rakt ner. Sen när man skruvar fast bindningen kan man göra smärre justeringar i sidled genom att skruva fast den skruv som ger bäst placering på bindningen först och sen den andra skruven. Det kan kanske vara nödvändigt att inte dra den andra skruven lika hårt eller vänta med att slutdra den till man skruvat dit skruven på platten. Det är lite svårare att montera på en NIS-platta, då materialet är mjukare och inte lika lätt att markera ut skruvställena, om de hamnar på ett olämpligt ställe.

Jag monterar vänster och höger skida lite olika, vänster rakt och höger med bindningen en aning utåtvriden för att förhindra att högerskiden skall styra inåt pga av min skidföring.

Viktigt att ta det lugnt och tänka efter före och sen gå systematiskt tillväga, då fungerar det säkert bra.

 

ps. glömde skriva att du givetvis börjar med det främre hålet efter att ha centrerat det på skidan.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...