Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Jrgen bjuder in till virtuella Brink Tour

Rehns BK frstrker med Bergstrm och Berg

Fina frhllanden i skidtunneln i Torsby

Podcast med Jenny Grip

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Roslagsloppet

• Vänligen logga in för att kunna svara
51 svar till detta ämne

Mackan85

Mackan85

Medlem

• Members
  • Pip
  • 22 inlägg

Jag fick ihop 38 på min Suunto. Så det var nog strax under 4 mil

Jag fick 37,44 km på min Garmin.

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

DUJ

DUJ

Medlem

• Members
  • Pip
  • 79 inlägg

Seedning uppe nu, blev som Vikis gissade

MC Hammer

MC Hammer

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 615 inlägg
Efter 12 år mestadels i 4/5-träsket (men aldrig bättre) har jag nu seedat mej till 3:an

oxberg

oxberg

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 422 inlägg

Efter 12 år mestadels i 4/5-träsket (men aldrig bättre) har jag nu seedat mej till 3:an

Grattis! Är du hungrig på mer?

Knappen

Knappen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 059 inlägg
Nästa år är 3:an träsk också

MC Hammer

MC Hammer

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 615 inlägg

Grattis! Är du hungrig på mer?

Vore mäktigt om man kunde fixa 2an. Jag var 9 minuter ifrån nu så inte i närheten alltså. Men jag gjorde ganska många misstag så om man summerar dem alla så känns det inte orealistiskt att jag skulle kunna kapa 9 min.

1. Borde ha testat skidor innan. Hade med ett par med cold-spann och finare struktur. Planen var att jag skulle känna på spåren innan för att ta beslut på plats om skidval, och jag hade gott om tid till det. Men det blev hjärnsläpp.

2. Helt oförberedd på att trampa runt i svängarna på lös spårbädd. Tappade massor i varje kurva.

3, stack ut en spets i lössnön och stöp på första varvet. Tappade alla ryggar och fick bränna massa energi på att jobba ikapp.

4. Drack bara svag sportdryck som arrangören tillhandahöll. Hade ställt ut egen dricka mycket starkare blandat på ett krön där jag kunde dricka i nerförsbacke. Men jag följde inte min plan. Drack inget av min egen dricka. Hjärnsläpp igen.

Knappen

Knappen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 059 inlägg
Låter åtminstone som om träning lönar sig .
Bättre lycka nästa gång, hjärnsläppen kommer lätt när man vill lite mer... planer är bra men inte alltid lätta att hålla sig till.

Thorrez

Thorrez

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 397 inlägg

Grattis!!

Efter 10 år mestadels i 5/6-träsket (men aldrig bättre) har jag nu seedat mej till 4:an

Jag var faktiskt bara 4:45 från 3an på Stråkenloppet, konceptet att träna skidor hela året verkar fungera helt otippat. Jag tänkte satsa mot 3an på Engelbrektsloppet, så se till att ta 2an samma helg så håller vi trenden :).

Knappen

Knappen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 059 inlägg
Helt otippat, kul att höra att träning lönar sig. Jag var helt övertygad att enbart materialförbättring var möjlig .

Möjligtvis att ställa sig långt fram i startleden också ger rejäl fördel.

Jag tycker faktiskt MC Hammers redovisning av träning och eventuell effekt av den är denna säsongens stora behållning.
Så jag ser fram emot mer rapporter och andras inhopp.
Grattis Thorrez!

Kim

Kim

Medlem

• Members
  • Pip
  • 132 inlägg
Själv blev man led 4 åkare. Hade led 3 från ÖS förra året. Men borde grejat led 3 på detta lopp också om man hade varit mer på tårna.
Men men siktar på led 2-3 på Wadköpingloppet utanför Örebro om 2 v. Kör även Engelbrekt och avslutar med Bessermerloppet innan VL2019.
Så nåt lopp borde man få in högformen och med lite tur knipa en led 2 plats kanske....

Skickat från min iPhone med Tapatalk

MC Hammer

MC Hammer

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 615 inlägg

Själv blev man led 4 åkare. Hade led 3 från ÖS förra året. Men borde grejat led 3 på detta lopp också om man hade varit mer på tårna.
Men men siktar på led 2-3 på Wadköpingloppet utanför Örebro om 2 v. Kör även Engelbrekt och avslutar med Bessermerloppet innan VL2019.
Så nåt lopp borde man få in högformen och med lite tur knipa en led 2 plats kanske....

Vad menar du?
Du blir ju inte nerseedad av att åka ett lopp. Fixade du led 3 i ÖS 2018 så gäller den seedningen tom VL 2019. Först därefter kan det bli aktuellt med bakflyttning om du inte har färskare seedningsmeriter.

Grattis Thorrez. Att komma framför veteranledet är en fin milstolpe.

Kim

Kim

Medlem

• Members
  • Pip
  • 132 inlägg

Vad menar du?
Du blir ju inte nerseedad av att åka ett lopp. Fixade du led 3 i ÖS 2018 så gäller den seedningen tom VL 2019. Först därefter kan det bli aktuellt med bakflyttning om du inte har färskare seedningsmeriter.

Grattis Thorrez. Att komma framför veteranledet är en fin milstolpe.

Absolut är medveten om att jag får behålla mitt startled från ÖS förra året. Tänker mer på formen. Jobbigt att stå i ett startled och bara bli omåkt, knäcka de för psyket!
Men men bara jobba på 1 månad till för att finslipa formen

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar