Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Hanna berg tappade ledningen - Sverige trea

Westberg och Olsson fristilsvinnare p Idre Fjll

Dubbelt Ryssland - Sverige sexa

Fin tredjeplats av Sveriges stafettdamer

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos Outdoorexperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

VM i Seefeld

• Vänligen logga in för att kunna svara
134 svar till detta ämne

oxberg

oxberg

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 321 inlägg
Calle gjorde det väldigt bra tycker jag. Han fick inte stryk av någon han borde spöat och de han fick stryk av är alla blivande hall of fame åkare. Svenska herrarna är inte så dåliga som det verkar ibland, konkurrensen är också mördande. Norsken, ryssen och italienaren är alla otroligt slipade.

kustlöparen

kustlöparen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 251 inlägg

Calle gjorde det väldigt bra tycker jag. Han fick inte stryk av någon han borde spöat och de han fick stryk av är alla blivande hall of fame åkare. Svenska herrarna är inte så dåliga som det verkar ibland, konkurrensen är också mördande. Norsken, ryssen och italienaren är alla otroligt slipade.

Nej han gör det bra tills det ska avgöras och en fjärdeplats är egentligen ingenting att säga om, men han saknar det där som krävs i avgörande lägen, han hade haft en gäng medaljer om han haft lite mer taktisk känsla.

Herrlaget kan man inte säga så mkt om, flera är yngre än Johan Olsson och Daniel Rickardsson var när de på allvar etablerade sig i eliten. Vi saknar de äldre stjärnorna att luta sig emot .

johanagebjorn

johanagebjorn

Medlem

• Members
  • Pip
  • 62 inlägg

Dags att flytta upp Maja Dahlqvist från B-landslaget till A-landslaget nu? :)

Hoppskate

Hoppskate

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 519 inlägg

Dags att flytta upp Maja Dahlqvist från B-landslaget till A-landslaget nu? :)

Alltså! Konkurrensen på damsidan är ju helt vansinnig just nu!  :o  
Många av de som var helt cementerade i laget som åkte till Pyeongchang får i år snällt följa VM från TV-soffan.
Det sjuka är ju att inte ens giganter som Charlotte Kalla och Stina Nilsson kan känna sig helt säkra till nästa år, än mindre till nästa mästerskap. 
Jag ser en risk för att ett antal duktiga åkare inser detta och väljer att lägga ned elitsatsningen efter den här säsongen... 

Hoppskate

Hoppskate

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 519 inlägg

Alltså! Det var (bland) det jävligaste jag sett!  :o  :lol:  :)

Hoppskate

Hoppskate

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 519 inlägg

Svenskt stafettlag: 

Charlotte Kalla
Frida Karlsson 
Ebba Andersson
Stina Nilsson 

LFN

LFN

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 573 inlägg

Alltså! Det var (bland) det jävligaste jag sett!  :o  :lol:  :)

Sanslöst! Hon är 19 år. 

ÖSM13 - 7:08.  ÖSM16 - 5:24 (plac 146). VL 17 - 6:08 

Hoppskate

Hoppskate

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 519 inlägg

Sanslöst! Hon är 19 år. 

Thomas Alsgaard: "hade startordningen varit omvänd hade resultatet varit omvänt" 

Det eviga problemet med individuell start.  :(

larsbern

larsbern

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 4 034 inlägg
Tipp topp, tommen opp! Stafetten blir spännande, gäller bara att matcha dem rätt.

"Kom igen nu Molle!!! Du får vila sen!!!" Allas vår Gunde i OS-stafetten, Calgary 1988

NV18 7.22 | NV19 4.52

VL97 8:56 | VL01 7:50 | VL12 5.13 | VL13 5.40 | VL14 6.06 | VL15 DNF | VL16 5.37 | VL17 5.41

ÖSS10 6:54 | ÖSS11 5:54
BB14 Bortblåst | BB15 3.27 | BB16 DNF, sjuk | BB19 4.07
ML13 4.27 | ML17 3.19 (57km)

Planerat 2020: Stafettvasan

Motto: "Riktiga" seedningslopp är max fyra varv. Förutom Åkulla... ;)Värmlänning i exil på Hisingen i Göteborg sen drygt 20 år.

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 6 430 inlägg

Jag pratade med min svägerska i Sävsjö igår kväll och det verkar som många där är stolta och glada över Frida Karlssons silvermedalj. Hennes mormor och morfar bodde och levde i Sävsjö, där också deras barn Eva-Lena, Ann-Mari samt en son växte upp. Där finns ett elljusspår och en slalombacke, som troligen nyttjades under barnens uppväxt, innan de tog sig ut på den stora längdscenen.

Hoppskate

Hoppskate

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 519 inlägg

Skvallret gör gällande att det gjorts en STOR dopingrazzia mot flera av landslagen i Seefeld. 
Vad ska man tro om detta? 
Ett antal strykningar på dagens 15km...

Jag kan inte annat än tycka synd om de arrangörer och eldsjälar som säkerligen jobbat stenhårt med tävlingarna. Men OM det visar sig att Österrikiska åkare är inblandade (vilket väl är regeln numera) så är det nog dödsstöten för längdskidåkning på elitnivå i Österrike. 

leasken

leasken

Medlem

• Members
  • Pip
  • 15 inlägg

Jag pratade med min svägerska i Sävsjö igår kväll och det verkar som många där är stolta och glada över Frida Karlssons silvermedalj. Hennes mormor och morfar bodde och levde i Sävsjö, där också deras barn Eva-Lena, Ann-Mari samt en son växte upp. Där finns ett elljusspår och en slalombacke, som troligen nyttjades under barnens uppväxt, innan de tog sig ut på den stora längdscenen.

Och Eva-Lena Frick är numera vd för Vasaloppet. 

Hoppskate

Hoppskate

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 519 inlägg

ÄNTLIGEN lyckades Sundby ta det där guldet!  :D 
Kul! 
Så väl värd!

KlasA

KlasA

Medlem

• Members
  • Pip
  • 134 inlägg

Kan det vara en slump att just Poltoranin inte kom till start med tanke på uppgifterna om gripna dopingmisstänkta utövare (varav 1 enl uppgift kommer från Kazakstan) ?

Pask

Pask

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 320 inlägg

Visst har Norge tagit alla längd-guld, utom det som Sverige lyckades knipa (damernas sprintstafett)? Tråkigt med sådan dominans.

Hoppskate

Hoppskate

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 519 inlägg

Jag sitter och tittar på intervjuerna med Niskanen och Sundby efter loppet. 
Två stora idrottsmän! Sportsliga och ödmjuka.
Precis vad vi behöver en dag då så mycket riskerar att handla om osportslighet och fusk.

Lappen

Lappen

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 701 inlägg
Stora idrottsmän? Sundby har varit avstängd för halter astmamedicin värdiga en cirkuselefant i blodet!

OlaM

OlaM

Medlem

• Members
  • Pip
  • 437 inlägg

Herlig at han endelig klarte det. Stort av Niskanen som gratulerte ham, men som heller ikke la skjul på egen skuffelse i intervjuet.

Thomas Alsgaard: "hade startordningen varit omvänd hade resultatet varit omvänt" 

Det eviga problemet med individuell start.  :(

En mulig løsning: Alle starter samtidig! :P

Norsk turist og sofagris

Marsun

Marsun

Ny medlem

• Members
  • 6 inlägg
Gick tönseth på ruggskidor (zero) eller såg jag fel?

Lappen

Lappen

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 701 inlägg
Häpp! Johaug kör sista sträckan på stafetten. Lurar dom Sverige, eller sig själva?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar