Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Anna och Johan Olsson nya officiella Vasaloppscoacher

Guld till Marcus Johansson och Olivia Hansson p SM i masstart

Svensk dubbel fr bde damseniorerna och herrjuniorerna

Dubbelt svenskt i juniorklassen och Smskar damseniorvinnare

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos Outdoorexperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Kontrollrem

• Vänligen logga in för att kunna svara
8 svar till detta ämne

Kim

Kim

Medlem

• Members
  • Pip
  • 132 inlägg
Kört Swix PRO Fit rem 2 säsonger. Oftast inget problem nen ibland vid längre lopp där jag går ta i väldigt mycket så får jag ont i höger hand. Inne i handen, känns det som en nerv är klämd. Efter loppet när man knyter/ öppnar upp näven smärtar det till och strålar ut i Lill och Ring fingret.

Vad beror detta på?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Christoffer A

Christoffer A

Ny medlem

• Members
  • 6 inlägg
Jag hade samma känsla när jag använde Large remmar. Efter ett byte till Medium har jag inte haft några problem alls.

Vasa 2013

Vasa 2013

Medlem

• Members
  • Pip
  • 406 inlägg
Det är lite olika var olika remmar trycker. Storlek, grad av slitage, modell, fabrikat och hur hårt man drar åt remmen spelar in. Prova en annan rem. Jag har bara använt Swix, Skistarts egen och Madshus. Jag har fastnat för Madshus som verkar vara vanliga hos många. De verkar också vara slutsålda på många ställen då jag tänkte prova medium istället för large som jag har nu men inte hittar några. De swixremmar jag använt slits snabbt vilket gör att anliggningsytan minskar och ger blåsor och obehag.

KMY

KMY

Medlem

• Members
  • Pip
  • 16 inlägg
Hur är det med möjlighet att använda andra tillverkares remmar till staven? Är det mycket modifieringar så att man lika gärna kan passa på att köpa nya stavar som matchar remmarna?

MC Hammer

MC Hammer

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 399 inlägg
Jag brukar plocka ihop rör/handtag/remmar hursomhelst av exel, OW och madshus. Har aldrig varit några problem. Inte ovanligt att jag kör med 4 olika märken på en stav (om jag dessutom har en truga av ett annat fabrikat).

jonmatti

jonmatti

Medlem

• Members
  • Pip
  • 98 inlägg

Lånar tråden.

Var kan man man köpa Madshus kontrollremmar? Någon som vet? Verkar vara slut överallt...

Storlek medium.

leasken

leasken

Medlem

• Members
  • Pip
  • 15 inlägg

Lånar tråden.

Var kan man man köpa Madshus kontrollremmar? Någon som vet? Verkar vara slut överallt...

Storlek medium.

De är slut mer eller mindre överallt, ja. Har letat som en galning. Hittade massvis med XS på Alewalds i Stockholm. Antagligen kommer det in nya till sommarens rullskidsäsong eller till hösten. Man kan lägga mejlbevakning på exempelvis Skistart eller Pölder och få notis om när det finns i lager igen. 

Vasa 2013

Vasa 2013

Medlem

• Members
  • Pip
  • 406 inlägg

De är slut mer eller mindre överallt, ja. Har letat som en galning. Hittade massvis med XS på Alewalds i Stockholm. Antagligen kommer det in nya till sommarens rullskidsäsong eller till hösten. Man kan lägga mejlbevakning på exempelvis Skistart eller Pölder och få notis om när det finns i lager igen.

Jag har försökt köpa ett par medium i vinter. Slut överallt där också. Senast på vasaloppsmässan. "sista paret gick för en halvtimme sedan". Jag har två par large som nog håller tills de tillverkat nya.
På xxl barkarby hade de i söndags ett par swix comfort (med röd plasthake) för 20 kr i fyndlådan. Två par för 100kr.
Om någon nu använder såna. De kostar över 300 kr i vissa nätbutiker.

jonmatti

jonmatti

Medlem

• Members
  • Pip
  • 98 inlägg

Ok typiskt, tack för infon!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar