Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Stian Berg och Lina Korsgren vann Klarlvsloppet

Se Klarlvsloppet live hr!

En teaser fr filmen Rullskidor genom Sverige

Volkswagen ny titelsponsor till nationell ungdomscup

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos Outdoorexperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Vadbroms till Pro-ski c2

• Vänligen logga in för att kunna svara
4 svar till detta ämne

RunnersHigh

RunnersHigh

Ny medlem

• Members
  • 3 inlägg
Hej alla skidproffs! Jag är en glad amatör som tänkte köra klassikern nästa år. Inför detta införskaffade jag mig ett par Pro-ski c2 billigt. Under jungfrufärden blev jag dock varse om att någon sorts broms utöver hud mot asfalt vore en bra idé. Hittar dock inte någon till c2orna. Någon här som vet om elpex vadbroms passar eller det finns annan lösning?

Petter

Petter

Medlem

• Members
  • Pip
  • 495 inlägg

Inget svar på din fråga men detta klipp kan ge några alternativ ;-)

www.youtube.com/watch?v=MgfRAhkx75k&t

Visas ordval är väl inte helt bra....

RunnersHigh

RunnersHigh

Ny medlem

• Members
  • 3 inlägg

Gummibromsen, dvs. när han tar ena skidan horisontellt kanske man får öva på när såren läkt:) Hade dock fördragit någon sorts bromsanordning men får kanske försöka hitta lite mått på den där elpexbromsen.. 

MrT

MrT

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 557 inlägg

Har gjort en vadbroms med hjälp av en hyllkonsol. Som bromskloss har jag en liten plywoodskiva som kan bytas ut när den slitits ner.

Bromsen på bilden sitter numer på ett par gamla tävlingsskidor. Har även en likvärdig vadbroms som sitter på ett par proski, där krävdes dock att jag fick skruva fast den rakt i skidstommen.

www.bildtagg.se/bild/gh0pmpk2037fxdduzbmk8t5b

RunnersHigh

RunnersHigh

Ny medlem

• Members
  • 3 inlägg

Har gjort en vadbroms med hjälp av en hyllkonsol. Som bromskloss har jag en liten plywoodskiva som kan bytas ut när den slitits ner.
Bromsen på bilden sitter numer på ett par gamla tävlingsskidor. Har även en likvärdig vadbroms som sitter på ett par proski, där krävdes dock att jag fick skruva fast den rakt i skidstommen.

www.bildtagg.se/bild/gh0pmpk2037fxdduzbmk8t5b

Ser helt klart funktionellt ut! Jag körde på en latare variant och köpte elpex vadbroms. Justerade bindningen lite men gick sedan att nita fast i stommen på c2orna för er som undrar!

Bild

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar